• Anonym (Bankb­yte)
    Tue 2 Aug 2022 16:18
    4648 visningar
    11 svar
    11
    4648

    Hur fungerar Lansförsakringar bank jämfört med andra banker?

    Har personligen inte använt banken.


    Hur ser internetbankens gränssnitt ut?
    Går det att faktiskt att logga in på internetbanken med vanligt Bankid på datorn?
    Går det ha flera kort, debit card?
    Går det att ha flera privatkonton?
  • Svar på tråden Hur fungerar Lansförsakringar bank jämfört med andra banker?
  • Tue 2 Aug 2022 16:40
    #1

    Ja på allt. Är mkt nöjd.

  • Tue 2 Aug 2022 21:18
    #2

    Hur ser internetbankens gränssnitt ut?
    Väldigt bra och lättanvänd

    Går det att faktiskt att logga in på internetbanken med vanligt Bankid på datorn?
    Ja

    Går det ha flera kort, debit card?
    Ja

    Går det att ha flera privatkonton?
    Ja

    Jag bytte från Nordea och det är jag väldigt glad över.

  • Wed 3 Aug 2022 06:58
    #3

    Jag har länets  bank och jag upplever ofta driftsstörningar.
    Vissa tjänster, som t ex att lägga till en behörighet, måste skötas pappersvägen. Att det inte går att godkänna det via bankid känns riktigt 1900-tal.

    Jag är generellt ganska missnöjd att ha dem sol bank.

  • Anonym (Bankb­yte) Trådstartaren
    Fri 12 Aug 2022 16:26
    #4
    Sk007 skrev 2022-08-03 06:58:50 följande:

    Vissa tjänster, som t ex att lägga till en behörighet, måste skötas pappersvägen. Att det inte går att godkänna det via bankid känns riktigt 1900-tal.


    Vad menas med "lägga till en behörighet"?

    Vilka fler tjänster gäller detta?
  • Anonym (KL)
    Fri 12 Aug 2022 18:52
    #5

    Fördelen med länsförsäkringar som få tänker på är rabatten på försäkringar, bil, hem, barn, pension, osv

    Tar man att Sbab oftast har lägsta räntan så vinner dom sällan på totalen, dvs vad du betalar per år inkl alla dina försäkringar.

    Jag är förvånad att folk inte gör denna check, plussa in alla dina försäkringar i boendekostnaden, oftast kostar barn, bil osv mer i försäkring än vad sbab kan erbjuda i lägre ränte kostnad.
    Länsförsäkringar skriver dig som guld kund när man tar bo lån, vid flytt av allting kan dom sänka alla dina försäkringar, inkl sjävrisken. 

  • Thu 18 Aug 2022 19:37
    #6
    Anonym (Bankbyte) skrev 2022-08-12 16:26:43 följande:
    Vad menas med "lägga till en behörighet"?

    Vilka fler tjänster gäller detta?
    Det jag menar är att om jag vill ge någon annan behörighet till mitt konto.

    Jag har för mig att det är även krävs pappersjobb för att göra det möjligt att lägga in betalfiler.

    Dessutom är det vissa saker som inte går att göra när man är inloggad via bankid. När man försöker utföra en viss åtgärd får man ett felmeddelande som man inte vet vad det betyder. Testar man istället att logga in med dosan så funkar det fint. Störigt tycker jag.
  • Thu 18 Aug 2022 19:41
    #7
    Anonym (KL) skrev 2022-08-12 18:52:22 följande:

    Fördelen med länsförsäkringar som få tänker på är rabatten på försäkringar, bil, hem, barn, pension, osv

    Tar man att Sbab oftast har lägsta räntan så vinner dom sällan på totalen, dvs vad du betalar per år inkl alla dina försäkringar.

    Jag är förvånad att folk inte gör denna check, plussa in alla dina försäkringar i boendekostnaden, oftast kostar barn, bil osv mer i försäkring än vad sbab kan erbjuda i lägre ränte kostnad.
    Länsförsäkringar skriver dig som guld kund när man tar bo lån, vid flytt av allting kan dom sänka alla dina försäkringar, inkl sjävrisken. 


    Jag trodde också att länets bonussystem var något bra förut, men nu har jag slutat tro på det.
    Jag hade alla försäkringar, sparande osv hos länets förut.
    Förra året jämförde jag med ett annat försäkringsbolag och sparade in 2500kr bara på fordonsförsäkringen.
    I år har jag flyttat även hemförsäkringen och sparat ett par tusenlappar på det.

    Den futtiga guldbonusen från länets klarar jag mig gott utan.
  • Anonym (Bankb­yte) Trådstartaren
    Sat 20 Aug 2022 13:16
    #8
    Pixxel skrev 2022-08-02 21:18:42 följande:

    Hur ser internetbankens gränssnitt ut?
    Väldigt bra och lättanvänd

    Går det att faktiskt att logga in på internetbanken med vanligt Bankid på datorn?
    Ja

    Går det ha flera kort, debit card?
    Ja

    Går det att ha flera privatkonton?
    Ja

    Jag bytte från Nordea och det är jag väldigt glad över.


    Tråkigt nog ingick också otrevligt bemötande i listan
    över tjänster, i alla fall på mitt närmaste kontor. Kräks

    Byter nog hellre till Swedbank ändå.
  • Anonym (Bankb­yte) Trådstartaren
    Sat 20 Aug 2022 13:18
    #9
    Sk007 skrev 2022-08-18 19:37:46 följande:
    Det jag menar är att om jag vill ge någon annan behörighet till mitt konto.

    Jag har för mig att det är även krävs pappersjobb för att göra det möjligt att lägga in betalfiler.

    Dessutom är det vissa saker som inte går att göra när man är inloggad via bankid. När man försöker utföra en viss åtgärd får man ett felmeddelande som man inte vet vad det betyder. Testar man istället att logga in med dosan så funkar det fint. Störigt tycker jag.
    Tycker de flesta banker verkar ha ett illa genomtänkt system. Men vad har man för alternativ?
  • Sun 21 Aug 2022 09:55
    #10
    Anonym (Bankbyte) skrev 2022-08-20 13:18:54 följande:
    Tycker de flesta banker verkar ha ett illa genomtänkt system. Men vad har man för alternativ?
    Tyvärr finns inget vettigt alternativ.
    Av princip hade jag gärna varit utan bankkonto, men det är tyvärr inte möjligt som det ser ut idag.
  • Sun 21 Aug 2022 19:47
    #11
    Sk007 skrev 2022-08-18 19:41:07 följande:
    Jag trodde också att länets bonussystem var något bra förut, men nu har jag slutat tro på det.
    Jag hade alla försäkringar, sparande osv hos länets förut.
    Förra året jämförde jag med ett annat försäkringsbolag och sparade in 2500kr bara på fordonsförsäkringen.
    I år har jag flyttat även hemförsäkringen och sparat ett par tusenlappar på det.

    Den futtiga guldbonusen från länets klarar jag mig gott utan.
    Intressant. Har jämfört bilförsäkring ett antal gånger, men alltid fått billigast hos LF som guldkund. Har barnförsäkring hos TH som försökt få över våra andra försäkringar, men det har alltid blivit dyrare i totalen även om någon försäkring kunnat vara billigare. Är nöjd guldku hos Länsförsäkringar. 
Svar på tråden Hur fungerar Lansförsakringar bank jämfört med andra banker?