• Anonym539

    Viktuppgång under graviditet

    Hej!
    Jag är i vecka 28 och tycker att min viktuppgång är märklig. Jag har hela tiden trott att man ökar i fett överallt på kroppen, liksom kinder, lår, rumpa, armar, fingrar, rygg och givetvis mage men jag har liksom bara gått upp på magen. Mina mått runt armar och lår är samma som innan graviditeten och det är inte bara jag som har noterat detta, familj och vänner likaså. Innan graviditeten så hade jag 62 cm runt magen (mätt vid naveln) och nu i vecka 28 så har jag 140 cm. Väldigt märkligt enligt mig. Finns det någon där ute som har varit med om eller är med om något liknande? Förändrades det senare? Är 140 cm stort? Det vore kul om alla kunde skriva era mått runt mage och i vilken vecka samt mått innan graviditeten.

  • Svar på tråden Viktuppgång under graviditet
  • Anonym4848

    Jag mätte iofs inte men det var bara brösten och magen som växte, kunde ha mina vanliga kläder inklusive tajta jeans 1 vecka efter förlossningen. Ser inget konstigt med det, det är så otroligt individuellt det där så allt är väl "normalt". 

  • Anonym539
    Anonym4848 skrev 2022-08-02 19:14:41 följande:

    Jag mätte iofs inte men det var bara brösten och magen som växte, kunde ha mina vanliga kläder inklusive tajta jeans 1 vecka efter förlossningen. Ser inget konstigt med det, det är så otroligt individuellt det där så allt är väl "normalt". 


    Ok, tack för svaret. Men hur stor blev din mage och vaf hade den för "form"? Blev den liksom hängig eller bred eller rund eller oval? Min är liksom gigantisk. Jag har svårt att sova på rygg.
  • Anonym4848

    Den blev aldrig särskilt stor, ingen kulform direkt utan som en båge typ från brösten ner till troskanten. Fast och fick inte en bristning tack och lov! I v. 28 hade den väl precis börjat synas för andra, gick hrm från jobbet i v. 32 och då hade folk inte en aning haha hade iofs jacka för det mesta men ändå!

  • Anonym4848

    Jag spv inte heller på rygg, kändes inget bra liksom.

  • Anonym4848

    Bombar tråden nu haha detta var sista bilden, v. 37 typ.

Svar på tråden Viktuppgång under graviditet