• Ann Lis

    ÄL test possetivt 2 dagar när släpper ägget

    Hej fick fast glad gubbe på cb ägglossnings test den 2/8 vid 8 på morgonen , tog en babyplan ÄL sticka den 3/8 vid 7 på morgonen vilket också visade starkt possetivt (se bild ) betyder detta att ägget inte släppt än då vid 7 i morse utan kommer släppa under dagen  Eller visar stickorna starkt possetivt även efter att ägget har släppt ? Hur snabbt brukar stickorna visa negativt efter ÄL ? 

  • Svar på tråden ÄL test possetivt 2 dagar när släpper ägget
  • Anonym (Qq)

    Nej det betyder och ingenting och det går inte att säga hur länge testen är positiva efter att ägget släppt (positivt ägglossningstest är dock ingen garanti för att ett ägg faktiskt släpper men det är en annan sak) eftersom det är olika för olika kvinnor. Att fortsätta att testa efter att du fått ditt första positiva äl-test är helt onödigt och ger dig ingen ytterligare info, det är bara bortkastade pengar.

  • Ann Lis
    Anonym (Qq) skrev 2022-08-03 07:43:02 följande:

    Nej det betyder och ingenting och det går inte att säga hur länge testen är positiva efter att ägget släppt (positivt ägglossningstest är dock ingen garanti för att ett ägg faktiskt släpper men det är en annan sak) eftersom det är olika för olika kvinnor. Att fortsätta att testa efter att du fått ditt första positiva äl-test är helt onödigt och ger dig ingen ytterligare info, det är bara bortkastade pengar.


     


    ok nej att det inte garanterar ägglossning vet jag redan , det var just  när LH hormonet sjunker i förhållande till ägglossningen som jag var intresserad av , 

  • Ann Lis
    Jag är bara jag skrev 2022-08-03 14:46:43 följande:

    Testen blir negativa när det återstår mindre än 12 timmar tills ägget släppt.


     


    tack för svar , då skulle det innebära att mitt ägg släpper tidigast vid 19 tiden ikväll ? Det har alltså inte släppt än så länge stickorna ger fullt utslag ? 

  • Jag är bara jag
    Ann Lis skrev 2022-08-03 15:20:37 följande:

     


    tack för svar , då skulle det innebära att mitt ägg släpper tidigast vid 19 tiden ikväll ? Det har alltså inte släppt än så länge stickorna ger fullt utslag ? 


    Nä, precis.
Svar på tråden ÄL test possetivt 2 dagar när släpper ägget