• Gustie

Bra stekpannor?

Vi måste ha två nya stekpannor, de andra har släppt helt i teflon bottnen...

Har ni tips, är t ex IKEA:s bra? Eller ICA´s kanske?

• Svar på tråden Bra stekpannor?
  • TvåM

Vi har en i titan som är suverän. Vet ej vart den är köpt (present) men de finns nog lite överallt.

• PuhTiger

Köpte en jättebra på Claes Ohlsson i titan... bra pris, suverän kvalitet (tills en 3vlig vän i somras fick för sig att SKÄRA sönder fläskfilén I stekpannan=hack i teflonen) *morr*

• Gustie

Titan, är det ungefär som teflon i botten, att man inte behöver ha så mycket fett?

• Gustie

Ah, PuhTiger, vi skrev visst samtidigt.

Då är det alltså teflon i botten på titanstekpannor.
    Håller de länge annars då, om man inte skär i dem

För vår blev väldigt ful i botten, allt bränner fast nu...

• SVejsan

Förra årets test i Plus...
    svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp&a=335963&queryArt380702=stekpannor&searchDepartmentArt380702=7856%20&doneSearch=true&pageArt380702=0&sd=7856

Troligen har man ju inte gjort allt för mycket produktutveckling sedan dess...

• Gustie

Perfekt SVejsan!
    Varför tänkte jag inte på det

Det ska jag kolla igenom!

• Flox

Jag har en 26 cm stekpanna från IKEA, deras serie 365+, som är jätte, jättebra, har haft den länge. Den har dessutom en droppkant, som är suverän när man skall flytta flytande mat från stekpannan till uppläggningen. Har även en paellapanna i samma serie med en bra hög kant på så man kan göra mycket mat på en gång. Är lika nöjd med den.

• Gustie

ICA:s är ju kanon, både billig och bra

Såna får det nog bli!

• E l l a

Håller med om att Icas faktiskt är kanonbra, själv tycker jag de är bättre och tåligare än Ikeas.

Svar på tråden Bra stekpannor?