• Anonym (WTF)

    Ni som skiljer er pga sexbrist

    Hur förklarar ni skiljsmässan för barn o övrig familj? 


    typ - nä du vet mamma ville aldrig knulla så jag ska leta nån nu kåtare kvinna istället- 
    ? eller?

  • Svar på tråden Ni som skiljer er pga sexbrist
  • Anonym (S)
    Anonym (WTF) skrev 2022-08-04 17:57:14 följande:
    Ni som skiljer er pga sexbrist

    Hur förklarar ni skiljsmässan för barn o övrig familj? 


    typ - nä du vet mamma ville aldrig knulla så jag ska leta nån nu kåtare kvinna istället- 
    ? eller?


    Tror du på allvar att det är det man säger? 
  • Anonym (WTF)

    Man kan ju inte sluta älska ngn pga sexbrist så jag vet fan inte vad folk säger.

  • Anonym (Jag som vet)

    Det är bara att säga som det är att kärleken tagit slut.
    "Att man blivit kompisar" och att man bara har ett liv.

  • Fjäril kär
    Anonym (WTF) skrev 2022-08-04 18:12:24 följande:

    Man kan ju inte sluta älska ngn pga sexbrist så jag vet fan inte vad folk säger.


    Det är väl just det som blir konsekvenserna av sexbristen. Utebliven sex  beror ju ändå på något..och det brukar i regel skava i förhållandet ... Känslorna tar slut när man till sist blir som bror och syster och ganska många känner bitterhet av förlorad tid.

    Så dom som säger att dom vuxit isär, utvecklats åt olika håll, känslor har tagit slut, blivit som syskon etc så är det gissningsvis rätt många som egentligen skiljs pga sexbristen. 
  • Dexter dot com
    Anonym (WTF) skrev 2022-08-04 18:12:24 följande:

    Man kan ju inte sluta älska ngn pga sexbrist så jag vet fan inte vad folk säger.


    Ofta är det nog tvärtom...sexbristen beror på att man inte älskar personen som en partner längre.
  • Anonym (Zeeland)
    Anonym (WTF) skrev 2022-08-04 18:12:24 följande:

    Man kan ju inte sluta älska ngn pga sexbrist så jag vet fan inte vad folk säger.


    Vi gjorde just det. Jag tappade känslor för min partner av olika skäl och ville inte längre ha sex. När vi inte legat på över 1 år blev det oundvikligt och outhärdligt så vi separerade.  Och vi har sagt till dom som frågat att vi slutade älska varandra och då separerade vi.
    Så oftast är det ju brist på kärlek och attraktion som skapar sexbristen och i förlängningen orsakar en separation till sist. 
  • Anonym (Nappy)

    Dåligt sex ledde till sexbrist, vilket ledde till att förhållandet blev sämre och sämre på alla plan = jag som kvinna tog steget till skilsmässa mot mitt ex vilja. Han ville fortsätta men jag ville inte längre efter flera års terapi och funderade. Till sist kom jag till en punkt där det inte längre fungerade att bo under samma tak. Till sist var vi bara två vuxna som bodde i samma hus, vi var mamma och pappa men något mer fanns det inte. Kunde lika gärna varit två vänner som bott tillsammans, eller det hade kanske varit bättre för då hade vi antagligen umgåtts mera och pratat om mera än handla, matlagning, barnen och allt annat som behövde göras. Kort och gott, fungerar inte sexet dör resten av förhållandet. 

  • Anonym (w)
    Anonym (WTF) skrev 2022-08-04 18:12:24 följande:

    Man kan ju inte sluta älska ngn pga sexbrist så jag vet fan inte vad folk säger.


    tror du på riktigt att kärlek alltid räcker?
Svar på tråden Ni som skiljer er pga sexbrist