• Anonym (Maria)

Är vi ihop nu, eller?

Jag har träffat en mycket fin man i snart 6 månader och det har varit underbart. Dock hade vi inte haft "snacket" vilket gjort mig lite ängslig.

Har väntat och väntat på att han ska ta upp det men tröttnade idag på det och frågade honom vad vi är. Han svarade. "självklart ser jag det vi har som en relation".

Så är det här vanligt? Alltid tänkt att man har ett snack innan om att "nu är vi ihop" och inte bara anta att det, även om han och jag ses regelbundet och beter oss som ett par.

• Svar på tråden Är vi ihop nu, eller?
  • Anonym (...)

Det kan vara olika. Men visst är det enklast om man pratat om det, så att man vet om man tänker lika eller inte. Har ni träffat varandras familjer, vänner? Har ni outat relationen på sociala medier, om ni använder det? 

• Drottningen1970

Det kanske är nåt nytt påfund detta att man ska säga och uttal att nu är vi ihop.

Jag har varit singel i flera år, men haft många förhållanden innan både korta och långa men kan aldrig påminna mig att man haft nåt sånt snack. I mina öron låter det som när man frågade chans i mellanstadiet.

• Anonym (Maria)
    Anonym (...) skrev 2022-08-06 20:27:56 följande:

Det kan vara olika. Men visst är det enklast om man pratat om det, så att man vet om man tänker lika eller inte. Har ni träffat varandras familjer, vänner? Har ni outat relationen på sociala medier, om ni använder det? 

Vi har inte sociala medier. Vi har råkat på några vänner när vi gått hand i hand på stan och så, haha.

Familjerna bor i andra städer så det har varit lite knepigt, men visst har det kommit på tal att man borde arrangera något möte så småningom, absolut.

Sociala medier har vi inga.
  • Anonym (Ja)

Bra gjort. Man ska aldrig anta! Nu vet du :)

• Anonym (Maria)
    Drottningen1970 skrev 2022-08-06 20:30:13 följande:

Det kanske är nåt nytt påfund detta att man ska säga och uttal att nu är vi ihop.

Jag har varit singel i flera år, men haft många förhållanden innan både korta och långa men kan aldrig påminna mig att man haft nåt sånt snack. I mina öron låter det som när man frågade chans i mellanstadiet.

Han är 11 år äldre, kanske därför ????
  • Drottningen1970
    Anonym (Maria) skrev 2022-08-06 21:10:15 följande:
    Han är 11 år äldre, kanske därför ????
    Möjligtvis. Om det var så att man skulle uttala att nu är vi ihop så har jag aldrig varit ihop med nån haha. Trots flertalet samboskap och förlovning. För mig är det naturligt att sådant växer fram. Från att dejta, till att introducera till kompisar sedan sin familj. Man sover mer och mer tillsammans tills nån av en sedan säger att det kanske är smartare att hitta nåt gemensamt att bo i. Enda gången jag varit med om att man definierar relationen på det viset är när man gör slut.
  • Anonym (Liv)
    Anonym (Maria) skrev 2022-08-06 20:25:55 följande:
    Är vi ihop nu, eller?

Jag har träffat en mycket fin man i snart 6 månader och det har varit underbart. Dock hade vi inte haft "snacket" vilket gjort mig lite ängslig.

Har väntat och väntat på att han ska ta upp det men tröttnade idag på det och frågade honom vad vi är. Han svarade. "självklart ser jag det vi har som en relation".

Så är det här vanligt? Alltid tänkt att man har ett snack innan om att "nu är vi ihop" och inte bara anta att det, även om han och jag ses regelbundet och beter oss som ett par.

Varför har du väntat och väntat på att han ska ta upp det? Varför väntade du så länge själv på att ta upp det?
    Jag hade också antagit att vi hade en relation om vi sågs exklusivt, utan att prata om det. Men jag hade nog snarare pratat om det ungefär vid dejt 3-5 beroende på hur det kändes.
  • Anonym (W)

Vi har aldrig direkt haft något snack, men vi har firat jubileum tolv gånger hittills så vi verkar vara överens både om ATT vi är ihop och om NÄR vi blev det. Men är man osäker på saken, så som du var, så är det ju inte fel att kolla av var man har varandra.

• Anonym (Dejting)

Det här med att det i Sverige är ok att dejta flera samtidigt känns relativt nytt. Så om en person har ett långt förhållande bakom sig så är det nog självklart att uppleva att man är tillsammans om man umgås ofta.

Men det finns väl inget som säger att det är mannen som ska ta initiativ till snacket? Kan väl inte vara så 2022 att vi kvinnor först ska vänta på att mannen ska ta initiativ till samtal kring relationen status och sen vänta på ett frieri? Känna som att vi fastnat i en dålig amerikansk film.

Svar på tråden Är vi ihop nu, eller?