• Anonym (Nyfiken)

Inga sociala medier = röd flagga?

Jag är nyfiken på vad människor tycker om faktumet att en del inte använder sociala medier, speciellt i sammanhang som berör dejting.

Jag själv till exempel använder inte någon form av social media, om inte nätforum räknas. Jag har ingen åsikt vad gäller dessa medier, jag tror bara inte de skulle tillföra något till mitt liv, där av mitt val. Jag har inga intentioner att belysa dessa medier negativt, jag förstår att många tycker de är både underhållande och användbara.

De vänner och bekanta jag har håller kontakten via sms, telefonsamtal eller ses på riktigt.

När jag har gått på dejt så har en del personer jag träffat uttrycklig tyckt att det är misstänksamt att inte ha till exempel Facebook, Instagram, Snapchat eller liknande. Eftersom det kanske inte tillhör normen att en man i 35års åldern inte har sociala medier så förstår jag att det kan upplevas som udda. 

Jag har dejtat kvinnor, och jag kan också förstå att det finns en viss trygghet i att besöka en mans sociala konton för att kontrollera om denne personen talar sanning och utgör sig för den han är. Jag är väl egentligen bara nyfiken på om avsaknaden av sociala medier är lika med en så kallad ?Red flag??

• Svar på tråden Inga sociala medier = röd flagga?
  • Anonym (Grön flagg)

Nu är jag visserligen inte på datingmarknaden, men jag skulle snarare tycka att det var en fördel! Folk nuförtiden är alldeles för fixerade vid sociala medier, så för mej skulle det vara ett tecken på att här har vi en person som lever sitt liv på riktigt.

• Anonym (B)

Nej , det tycker jag inte.
    Men jag tycker det är en Red Flag om någon är besatt av sociala medier som dessa kvinnor du skriver om.

• Anonym (Mi)

Du skriver väl som jag tänker med, men nån röd flagga är det inte. 

har Visserligen fb o inst men lägger nästan aldrig upp något 

• Guldnovan

Jag tycker inte det är nån röd flagga. Fler väljer att avsluta fb och IG. Jag har valt att inaktivera fb för två år sedan och IG har jag inte öppnat på lika länge. Kontot finns men jag har inte laddat ner det till den här mobilen. 
    Att folk vill kunna kolla in mig skulle inte funka ändå eftersom jag bara hade öppet för de jag redan känner så för en ny vore det meningslöst. 

• Anonym (A keeper)

Trött på män (45+) med instakonton fulla av bilder i träningskläder. 

Du verkar toppen som inte behöver lägga ut ändlöst antal bilder på dig när du tränar i syfte att fånga kvinnors uppmärksamhet i förtäckt raggning. 
    DET skulle vara röd flagga för mig.... 

Riktiga män kör irl - män med issues kör som ovan. 

• Anonym (Inskränkt)

Jag tycker det är ubermärkligt med folk som bara helt vägrar fb osv. Mycket sker där som inte har med att lägga upp dagens middag/träningspass att göra. 

smidiga kontaktnät, grupper, evenemang och inbjudningar framför allt. 

så för mig är det väldigt inskränkt att vägra fb. 

• Anonym (Vasa?)
    Anonym (Inskränkt) skrev 2022-08-07 11:53:42 följande:

Jag tycker det är ubermärkligt med folk som bara helt vägrar fb osv. Mycket sker där som inte har med att lägga upp dagens middag/träningspass att göra. 

smidiga kontaktnät, grupper, evenemang och inbjudningar framför allt. 

så för mig är det väldigt inskränkt att vägra fb. 

Det får stå för dig. Att en man utan FB är inskränkt och inte värd att dejta. Toppen, dom killarna tar jag så får du de med FB eller Insta-Komplex.. Alltså de som måste hävda sig med humorlösa "snyggbilder" flera gånger I veckan. 
  • Spucks

Nej, jag tycker inte det är en röd flagga, men så är jag själv en av dem utan sociala medier ;) Jag har haft Facebook tidigare, men nu inte längre sedan många år. 
    Vi är ungefär i samma 
    ålder.

• Anonym (Donna)

Red flag är väl att ta i, men lite udda känns det allt.

• Vargaflickan

Snarare ett sundhetstecken, folk är alldeles för besatta av sina mobiler idag och hur mycket följare man har.

Svar på tråden Inga sociala medier = röd flagga?