Inga sociala medier = röd flagga?
Jag är nyfiken på vad människor tycker om faktumet att en del inte använder sociala medier, speciellt i sammanhang som berör dejting.
Jag själv till exempel använder inte någon form av social media, om inte nätforum räknas. Jag har ingen åsikt vad gäller dessa medier, jag tror bara inte de skulle tillföra något till mitt liv, där av mitt val. Jag har inga intentioner att belysa dessa medier negativt, jag förstår att många tycker de är både underhållande och användbara.
De vänner och bekanta jag har håller kontakten via sms, telefonsamtal eller ses på riktigt.
När jag har gått på dejt så har en del personer jag träffat uttrycklig tyckt att det är misstänksamt att inte ha till exempel Facebook, Instagram, Snapchat eller liknande. Eftersom det kanske inte tillhör normen att en man i 35års åldern inte har sociala medier så förstår jag att det kan upplevas som udda.
Jag har dejtat kvinnor, och jag kan också förstå att det finns en viss trygghet i att besöka en mans sociala konton för att kontrollera om denne personen talar sanning och utgör sig för den han är. Jag är väl egentligen bara nyfiken på om avsaknaden av sociala medier är lika med en så kallad ?Red flag??