• Anonym (Ensam­ståend­e förvir­rad)
    Sun 7 Aug 2022 15:23
    2974 visningar
    3 svar
    3
    2974

    Hjälp vart vänder jag mig

    under vårt förhållande o h sonens flesta år Så var egentligen allt bra, inte prefekt men de va inget destruktivt i förhållandet. Men från sonen vart 1 vart allt värre. när de tog plötsligt slut mellan oss en dålig uppbrott så började exet bete sig väldigt obehagligt, skrek. sparka saker och säger nedvärderande saker ocj vänder sakerna o förminskar veeklighwten o förösker lägga skulden på mig. Ett tillfälle slog han mig i ansiktet men de va den ända gången, men annars har de hållt sig till psykiskt våld, han kunde komma o gå o bete sig hur som helst. de finns väldigt många olika saker som hänt så vet inte hur ja ska korta ner allt. han kan säga så sjukt nedvärderande saker och plötlsigt komma o säga att han ska ta sonen i en månad o ja inget o säga till om(de blir aldrig så i slut ändan men de blir tjafs) han säger även att han e psykiskt sjuk och blicit magpupaad på sjukhus men sedan vid ett tjafs så spela ja in vilket han va medveten om (för att han inte ska kunna bete sig hur som mot mig utan bevis) då nekar han allt o säger att ja hittar på allt som han sagt och att de ja som gjort si och så. Sen de tog slut mellan oss har ja haft sonen på heltid och föröskt få dem att ha en relation men pappan kan skriva ?kommer om 30? eller så om vi planerar en dag han ska träffa sonen brukar han ställa in De så ja kan aldrig ha en plan och veta hur de ska se ut. när de va som värst kontaktade ja kvinnojouren för hjälp men nu när de lugnat sig o vi inte pratar nästan alls (igår frågade han om han fick träffa sonen idag 1 timme o de gjorde han fakriskt den här gången) men annars har vi inte träffats och nu vet ja inte alls va ja ska göra. Ska ja gå på mötet med kvinnojouren för rådgivning där ja kommer kunna berätta allt o inte så lite som här eller ska jag avboka mötet? är så rädd att gå på mötet och dem ska undra va ja gör här när någon annan kanske behöver tiden så mycket mer. ja har fö tillfället ingen aning om hur psykiska misshandeln och pappan o min o även sonens relation kommer de ut just nu pga den lilla kontakten vi har och kvinnojouren är väll till för dem i en relafiln? finns de någon annanstans jag ska vända mig för rådgivning ? 


    pappan har även sagt att om ja kontaktar kvinnojoureb vill han veta detta så han hellre säger upp vårdnaden en blir inblandad med kvinnojourenbellee familjerätten. Och detta påverkar ju också för ja vill inte Påvärka deras relation eller vårdnaden jag vill endast ha stöd o hantera allt ja får o känner med honom och behöver någon som ser ingår och kan sätta mig på rätt banor hur man ska hantera situationen.

    vill inte ta någons tid som kanske behöver mötet ännu mer med kvinnojouren som kanske lever i psykiskt våld eller fysikaliska dagligen tillskillnad från mig som inte lever inde dagligen utan periodvis och inte ens självklart att de uppstår igen han kanske börjar bete sig bätree. 2 veckor sen bokade ja mötet då allt va väldigt illa igen och de va då han försökte manipulera oxh vända allt att han inte gjort allt de han sagt han gjort. Men sen dess har vi inte haft någon kontakt utom typ igår då han frågade om han fick träffa sonen idag 1 timme vilket ja sa ja till och han gjorde utan att ställa in. Därav min undran nu om ja ens har rätt till att gå på mötet pga att de inte är nägot just nu mer en att ja inte vet vart han står eller när han vill komma osv. 


    är de någon annanstans ja kanske ska vända mig istället För rådgivning? är Livrädd att ta upp en tid för något onödigt när de finns många inså mkr värre situationer . Jag har ju sons att ingen aning om hur de här kommer se ut om 1 månad tex. Men samtisigr livrädd att de ska börja om och ja ska sitta där med ångesten upp invaldes och ingen aning om var ja ska vända mig igen samtisigr som maningar sonen.

  • Svar på tråden Hjälp vart vänder jag mig
  • Anonym (h)
    Tue 16 Aug 2022 11:09
    #1

    Rörigt skrivet inlägg, men be att få en kurator eller prata med soc?

  • Kockob­ello
    Tue 16 Aug 2022 11:11
    #2

    Orkar inte läsa, syns inte vad det står.

  • Kockob­ello
    Tue 16 Aug 2022 11:12
    #3

    Synd att en sådan man fått avla.

Svar på tråden Hjälp vart vänder jag mig