• Sun 7 Aug 2022 15:33
    4710 visningar
    9 svar
    9
    4710

    Nidblödning? Fick svagt positivt på test innan beräknad mens

    Hej 
    Hade min mens senaste den 15 juli.
    Men mens cykel brukar var en 26 dagars.
    Ibland mellan 26-28

    Dag 10,11,12 ägglossning.

    I går tog jag sent på kvällen graviditetstest, blev väldigt svagt men man kan se strecket som ger resultat om man är gravid.
    Sen hände något märkligt, ca 1-1,5 tim efter så kom lite rosa på papper. Väldigt lite. Är de nidblödning ???? ???
    Har inte kommit nått mera och behövde aldrig nått skydd.

    Hur var eran nidblödning?
    När kom eran nidblödning? 
    Hur länge hade ni den?

    Det är söndag i dag och beräknad mens på tisdag tidigast. 
    Kan ja lite på testet?
    Kan de varit en nidblödning? 
    Tacksam för svar 

  • Svar på tråden Nidblödning? Fick svagt positivt på test innan beräknad mens
  • Sun 7 Aug 2022 16:47
    #1

    Nidblödning infaller när embryot fäster 5-7 dagar efter äl. Först efter det börjar hcg bildas. Så man kan inte få plus och sen en nidblödning. Man får sköra slemhinnor som gravid så blödningen kan ha varit pga det.

  • Sun 7 Aug 2022 16:53
    #2

    Sköra slemhinnor, de kan de vara..
    Men läser man om nidblödning oavsett sida samt Aftonbladet därbarnmorskor pratar så kan man få nidblödning mellan dag 10-14.. nu fick jag lite i går kväll på dag 23. Jag har en cykel på dag 26-28 

    Läst att även nidblödning, får man de kan man testa samma dag.

  • Sun 7 Aug 2022 16:55
    #3

    Man blir ju förvirrad, det RFSU test jag tog i går kväll var positivt, kontroll streck starkare än den andra. Men två streck. 

    Ska man behöva ta ett till test ????????

    Fattar inte nått just nu.

  • Sun 7 Aug 2022 17:06
    #4

    Så här står de på clearblue, med fråga när kan man ta test vid nidblödning.

    Du kan göra ett test direkt om du inte har gjort det förut, särskilt med tanke på att nidblödning oftast inträffar runt den tid som du väntar mens! Vissa graviditetstester är känsliga nog för att upptäcka hCG-hormon i urinen 6 dagar innan missad mens (5 dagar innan väntad mens).

  • Sun 7 Aug 2022 17:08
    #5

    Det råder förvirring ang det där med nidblödning. Embryot fäster alltid tidigast 5 dagar efter äl för det måste bli en hatching blastocyst först. men det fäster inte senare än 7 dagar efter heller. Jag har satt in 15 blastisar och frågat läkare och haft 3 nidblödningar själv. Alla motsvarande 5-6 dagar efter äl. Sköra slemhinnor är däremot jättevanligt som gravid. Och det är ganska vanligt med en "istället för mens-blödning" runt tiden för BIM. Det är sånt jag tror folk tror är nidblödningar, men så är det inte.

    Ta nästa gravtest på tisdag. Då kommer det inte råda nån tvekan om även detta test var positivt för hcg stiger snabbt i början.

  • Sun 7 Aug 2022 17:51
    #6

    Jag har fyra barn. 
    Min andra graviditet hade jag några dagars blödning men tror det var i vecka 7-8 någonstans där i tid. Var inne 4 dagar i rad då dem boka in mig så man kunde ha koll på vad som hände.

    Det som kom i går var bara under toalettbesök på papper och inget mera ????

    Illamående som kommer och går.

    Kan väl vara så att de är en graviditet, med sköra slemhinnor, eller att en lite blödning/ rosa flytning kommer senare som de var i går efter att de har fäst sig.

    Ja, jag tänker samma att ta ett ytterligare test om inte de kommer nån mer blödning. 

    Tack för dina svar ????

  • Thu 11 Aug 2022 22:41
    #7

    Fick starkare idag ??

  • Thu 11 Aug 2022 22:50
    #8

    Jamen du ser. Det var ju bra. Glad

  • Thu 11 Aug 2022 23:40
    #9

    Min första bild längre upp när jag väl la ut så va de väldigt svagt.. 

Svar på tråden Nidblödning? Fick svagt positivt på test innan beräknad mens