• Bulan92

    Han sa ”ingen gnista”

    Hej,
    Jag var på en jättefin dejt med en kille som var så härlig på alla sätt. Vi klickade, tyckte jag. Jag kunde verkligen vara mig själv med honom så det kändes väldigt bra. Vi spenderade en heldag tillsammans, på hans initiativ. Jag var beredd att röra mig hemåt tidigare, men det ? och vissa saker gav mig positiva signaler och andra signaler att han inte var intresserad. Han ställde mig mycket frågor så det gjorde att kände att han var engagerad. Jag tog sedermera initiativet till att hångla. Ibland tog han initiativet till att komma nära mig. Jag känner såhär i efterhand att jag var för på och gick för fort fram och jag tror att jag skrämde iväg honom.. Jag tyckte att han var jättebra så jag är så besviken på mig själv och ältar lite hela dagen som var, i mitt huvud. Fick i alla fall ett sms dagen efter att han inte kände en gnista och att vi bör gå vidare i våra liv men att vi borde vara glada över en trevlig dag. Så fick verkligen ett riktigt nej :(. Finns det på något sätt jag kan vända det här? Om jag nu var för på? De flesta vill nog säga att jag ska gå vidare och det ska jag. Men man är ju människa. Jag fick en känsla om hoppfullhet och värme av detta. Vad tror ni om det här scenariot? Kan man tro att jag inte var attraktiv nog eller var det att jag var för på? Kan jag testa något för att se om han ångrar sig och vill träffa mig igen?


    Tacksam för svar.

  • Svar på tråden Han sa ”ingen gnista”
  • gemig

    Nja, det där borde du lämna ifred ett tag. Och ärligt talat är det din bästa chans också om du inte vill bli utnyttjad, eller hoppas på att han ska ändra sig o börja komma tillbaka. 

    Skit i att svara han.. 

  • Kromadlack

    Har varit i samma sits så fattar ältandet, men det bästa är att bara gå vidare. Att fokusera på varför han inte kände någon gnista kommer bara skada dig, brukar själv överanalysera och det blir sällan bra. 

  • Mortiscia80

    Du var för på och samma desperation som syns i tråden kände säkert han också när ni sågs. Lämna honom ifred! Det finns inget du kan göra, annat än att visa dig jättekonstig om du försöker jaga en person som tydligt sagt nej. Respektera det!

  • Ärligt86

    Fina du! Från botten av mitt hjärta koncentrera dig på ditt eget fantastiska jag. Blir så ledsen när kvinnor undrar om de inte var tillräckligt attraktiva osv, dina andra frågor är bra eftersom jag uppmuntrar alla, även mig själv till att man ska lära sig mer om sig själv och utvecklas. Där kan jag säga att du kanske var för på eftersom du ville bli bekräftat, du ville så gärna men gör bara inte om det nästa gång. Du är priset! Menar inte att du ska vara arrogant och ointresserad.


    Mitt råd till dig är att tacka för dig och gå vidare, ja det svider som fan men vet du vad?  Ju mindre du bryr dig om andra och fokuserar på dig själv desto mindre chans att andra någonsin kan få dig att ifrågasätta din skönhet, intelligens osv ställ dig frågan hur fan någon kan överhuvudtaget få dig att undra om du är tillräckligt attraktiv och jobba på det. Jag kan lova dig att såfort du slutar tänka på honom och mår bättre så kommer han komma. Det gör dom alltid. MEN det är inte det vi är ute efter, det vi är ute efter är att ditt självförtroende ska vara så bra att även om självaste Brad Pitt avvisade dig så skulle du bara rycka på axlarna och vända på klacken utan minsta lilla dumma tanke riktat mot dig själv. Ok? Kram på dig!

  • MonicaE
    gemig skrev 2022-08-08 00:38:44 följande:

    Nja, det där borde du lämna ifred ett tag. Och ärligt talat är det din bästa chans också om du inte vill bli utnyttjad, eller hoppas på att han ska ändra sig o börja komma tillbaka. 

    Skit i att svara han.. 


    Vaddå skit i att svara...? Han har på ett fint och respektfullt sätt sagt att han inte är intresserad av ett förhållande. Det finns de som bara inte hör av sig. Han är ärlig och rättfram och förtjänar ett svar.
Svar på tråden Han sa ”ingen gnista”