• Kromadlack

    Pussa på sitt barn

    Hej! Reagerade på att C. Ronaldo pussar sitt barn på munnen, något som tydligen är vanligt i andra kulturer. Vad tycker ni om detta? Jag tycker det är fett creepy, förstår en puss på kinden, men munnen, wtf????

  • Svar på tråden Pussa på sitt barn
  • flygrl
    Kromadlack skrev 2022-08-08 00:42:09 följande:
    Pussa på sitt barn

    Hej! Reagerade på att C. Ronaldo pussar sitt barn på munnen, något som tydligen är vanligt i andra kulturer. Vad tycker ni om detta? Jag tycker det är fett creepy, förstår en puss på kinden, men munnen, wtf????


    Mina latinamerikanska föräldrar har alltid pussat både mig och mina syskon på munnen och det va liksom inget konstigt för oss med det. Först nu jag börjat fatta det för svenskar är nåt olämpligt rent av creepy. Vi har alltid känt oss älskade av våra föräldrar, älskade så där som det ska va i en familj och deffo inga incest-vibbar (nolltolerans på det!).


    Ronaldo är ju portugis med liknande kultur så för honom är det bara så han visar han älskar sitt barn. Och världens bästa fotbollsspelare är han med!

  • Spucks

    Jag pussar/pussade mina barn på munnen, det är helt normalt här, när barnen är små (Österrike).

  • Drottningen1970

    Det är fett creepy att tycka det är läskigt att pussa sitt barn på munnen. Kan bara betyda att man själv ser nåt sexuellt mellan förälder och barn. Städa upp ditt smutsiga sinne och gå i terapi. Självklart har jag alltid pussat mitt barn på munnen det är helt normalt.

  • Mortiscia80

    Hur gammalt är barnet då? 5, 10, 15...? Låter som en helt vanlig förälder tycker jag, det är vanligt att pussa åtminstone ganska små barn på munnen, även i Sverige.

  • ElaineBenes

    Undrar också hur gammalt barn det handlar om.
    Min 3- årings pussar är det bästa jag vet och tycker inte alls att det är något konstigt 

  • Gullvivor

    Helt normalt. Tycker det är äckligt att sexualisera en puss på munnen mellan barn och förälder.

  • LFF

    Är svensk, pussar mina barn på munnen, pussar mamma på munnen. Det ligger inget sexuellt i de pussarna för fem öre. 

  • flygrl

    Intressant se det trots allt verkar finnas en hel del svenskar som inte inte ser nåt konstigt i att föräldrar pussar sina barn på munnen. Skönt att veta!

Svar på tråden Pussa på sitt barn