• Anonym (Kaffedraken)

    Symtom innan plus?

    Hade ägglossning torsdag 28 juli (enligt NC) och tycker jag har fått pms-symtom mycket tidigare än jag brukar. 


    Såhär har det sett ut dag för dag:


     


    Äl+3 molvärk och ömma bröst, lite blod på pappret när jag torkade mig.


     


    Äl+4 molvärk och ömma bröst, lätt illamående


     


    Äl+5 ömma bröst


     


    Äl+6 molvärk, ömma bröst, gråter mycket


     


    Äl+7 molvärk och ömma bröst, lite ont i svanken


     


    Äl+8 ömma bröst, fick min flytning jag alltid brukar få innan (ca 3 dagar innan) mens också. Gråter mycket. Kom en knivsudd blod på pappret när jag torkade mig.


     


    Äl+9 ömma bröst. Konstig i magen, (brukar bli det EN dag innan mens) och får göra nr 2 oftare än vanligt.


     


    Äl+10 ömma bröst, gråter, lika flytning som innan mens, får göra nr 2 oftare än vanligt, gasig som tusan. 


     


    Äl+11 (idag) ömma bröst, får göra nr 2 oftare än vanligt, gasig och bubblig i magen. Lätt illamående, som en snabb attack bara. 


     


    Har en lutealfas på ca 14 dagar. Molvärk brukar jag nästan aldrig ha, någon enstaka gång kanske och då strax innan mens. Ömma bröst brukar jag ha ca 3 dagar innan mens. 


     


    Är ju ännu tidigt på morgonen så jag får se vad som sker under dagen. 


     


    Har testat med gravtest sen äl+8, endast negativa resultat.


     


    Jag tycker ju att graviditetstesten borde visa positivt om det är så att det är symtom på graviditet jag har, eller? 


    Kan symtomen på graviditet komma innan plus?


     


    Känner någon igen sig?

  • Svar på tråden Symtom innan plus?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Ville bara säga att vi har samma ÄL dag och väldigt liknande symptom! Jag har också testat sedan ÄL+8 och alltid negativt. Håller hoppet uppe, det är ju många som inte plussar förrän ÄL+14-18 beroende på befruktning.

    Hoppas för dig att plusset kommer! :D 

  • Anonym (Kaffedraken)

    Kul att vi har samma dag! Fick tyvärr mens igår eftermiddag, bara att vänta till nästa ägglossning. 
    Jag håller tummarna för dig! Hoppas det är en liten i magen :) 

Svar på tråden Symtom innan plus?