• Sabeltandad

    Vad känner jag egentligen för min kompis?

    Hej alla som läser detta! Jag är en tjej vars ålder är 15. Ni vet, den åldern som man kanske tvivlar lite på sin sexuella läggning. Jag har en kompis och vi har varit kompisar i 3 år. Ingen av oss har ett överflöd av vänner så det har mestadels varit att när vi hänger så hänger bara vi 2 med varann. Dom gångerna som vi har umgåtts flera i en grupp så har det alltid varit vi som har roligast ihop ändå. Dom andra typ kollar på när vi har våran speciella jargong mot varann och viker oss dubbla av skratt medans vi tafsar på varann på skämt såklart och tokar oss som satan. Vi har lixom varit varandras roligaste kompis.                                        Nu har vi slutat nian och om en vecka börjar gymnasiet, vi ska inte gå samma gymnasie. Men under detta sommarlov så har min kompis ( Juste jag glömde, min kompis är en tjej) börjat umgås med lite killar som hon pratar väldigt ofta om. Hon sa till mig idag när vi sov över med varann och vi hade deeptalk sent på natten att hon tror att hon är kär i hennes killkompis. Och att hon både vill kyssa och kanske ha sex med han. Och jag ska inte ljuga det gjorde lite ont att höra det.                                    Själv har jag inte haft en pojkvän på 8 år men det var heller inget seriöst. Och jag har ända fram tills denna sommar varit säker på att jag är straight. Men ända sen hon har fått killkompisar och börjar snacka om hur bra dom är och att hon t.o.m gillar en av dom så var det något i mig som på sätt och vis vart sårat. Jag verkligen avgudar bruna ögon och det har ju såklart hon. Hon har brunt lockigt hår, är skitrolig, snäll, söt och sen hjälper ju inte direkt hennes flörtiga sätt mot mig att bli mindre fundersam på mina riktiga feelings för henne. Men jag vet inte om det är att jag kanske är lite intresserad av henne. Något jag vet iallafall är att jag blir VÄLDIGT avundsjuk när hon pratar om och umgås med sina andra vänner. Killar som tjejer. För jag vill vara hennes nummer ett! Men jag vet inte om jag är avundsjuk eller kär!!!!!! HUR VET MAN DET. Och vad tror ni? Jag får väll kanske hålla mig till min crush Marcus Gunnarsen ( M&M) fast på den fronten är jag ju oxå chanslös.   


     

Svar på tråden Vad känner jag egentligen för min kompis?