• annieh897

    Extrema flytningar eller fostervatten

    Är gravid i vecka 20. Vaknade tidigt imorse av att det rann ut vätska från underlivet. Skyndade mig till toan och då rann det mer klar vätska. Blev så klart jätteorolig och tänkte att det var fostervatten. 

    1177 sa att jag skulle kontakta kvinnokliniken, vilket jag försökt göra hela morgonen. De har strul med sina telefontider så går inte att komma fram. Fick tag på min vanliga barnmorska på MVC som tyckte att jag kunde avvakta eftersom det inte kommit något mer sen dess. Hon sa att det kan vara flytningar och att det var lugnt så länge det inte konstant fyller på i bindan. 

    Men kan man verkligen ha såna enorma flytningar att det rinner ur en? Har läst om vattniga flytningar men detta var ju extremt. 

    Någon som varit med om liknande som kan lugna mig?

  • Svar på tråden Extrema flytningar eller fostervatten
  • Anonym4848

    Jag hade en likadan upplevelse under graviditeten. Var bara en gång, men precis samma som du skriver. Min händelse var också att jag legat ner länge, då sa BM att det typ samlas därinne och sen upplevs att mer kommer på en gång.

  • annieh897

    Tack för svar.

    Jag fick tag på kvinnokliniken till slut och fick komma på ett akutbesök. Allt såg bra ut så antagligen var det flytningar. Trodde inte det kunde samlas sån mängd där inne, hehe. 

Svar på tråden Extrema flytningar eller fostervatten