• Anonym (Anna)

    Borde han gå eller inte på födelsedagsmiddagen?

    Ville bara dubbelkolla med vad ni tycker.

    Har två små gemensamma barn med min man, han har två vuxna barn sen tidigare. 

    Nu har det kommit till min kännedom att han är bjuden på födelsedagsmiddag hos sitt ex och deras barn till fredag. De vill fira i sin gamla familj som det heter.

    Vart alltid medbjuden av hans barn förr och vi hade en väldigt bra relation men den förändrades helt när mamman har uttalat sig till släkt och vänner att hon fortfarande har känslor för honom så har hans barn helt vänt mig ryggen och behandlar sina halvsyskon väldigt illa.

    Så med det sagt. Han får göra exakt som han vill men jag har uttryckt ett missnöje över hans illojalitet mot mig och våra barn. Han har nu kontaktat sina barn och frågat (alltså skulle inte ens gå om jag så fick betalt 1 mille nu) om vi får komma och de har sagt att barnen får komma men att dom vill hålla det internt och intimt.

    Hur skulle ni andra känna i samma sits?

  • Svar på tråden Borde han gå eller inte på födelsedagsmiddagen?
  • Anonym (Anna)
    Grey Man skrev 2022-08-09 13:32:22 följande:

    Oacceptabelt. Går han dit är han dum i huvudet.


    Jag funtar allvarligt på att lämna honom då. Men jag tänker inte vara den som förbjuder honom, det borde han komma på själv. Så himla less på den här skiten nu.
  • Fjäril kär

    Exakt vem ska firas? Hon eller barnen?

    Är det nån av barnen som ska firas så hade  jag avstått med hänvisning till att han har ny familj och ska det firas hör man det gemensamt eller med varsitt firande, först med mamma och sen med er.

    Är det hon som fyller år så no way Jose att han ska dit. 

    Han bör klargöra att han inte vill ha henne och bör givetvis inte göra något som får henne att tro det. En bukett blommor som grattis kan ju liksom hon tolka som att han uppvaktar henne.. Just dont do it liksom. 

  • Anonym (Anna)
    Fjäril kär skrev 2022-08-09 13:35:20 följande:

    Exakt vem ska firas? Hon eller barnen?

    Är det nån av barnen som ska firas så hade  jag avstått med hänvisning till att han har ny familj och ska det firas hör man det gemensamt eller med varsitt firande, först med mamma och sen med er.

    Är det hon som fyller år så no way Jose att han ska dit. 

    Han bör klargöra att han inte vill ha henne och bör givetvis inte göra något som får henne att tro det. En bukett blommor som grattis kan ju liksom hon tolka som att han uppvaktar henne.. Just dont do it liksom. 


    Ett av barnen som är närmare 30. Det är så tramsigt alltihop och jag orkar inte längre med detta, jag har flera gånger genomskådat alla dessa bjudingar som prompt ska vara hos morsan, han däremot fattar inte det.

    För mig så hade jag gärna haft en bra relation med alla om det hade sett annorlunda ut, men eftersom den inte är bra alls så tycker jag att han hugger mig i ryggen rakt av.
  • Anonym (Anna)
    Ocdmänniska skrev 2022-08-09 13:47:15 följande:

    Nej man utesluter inte en människa på de viset


    Det har blivit så infekterat så personligen bryr jag mig inte längre att hans barn utesluter mig, däremot så gör det mig mest arg att dom stänger ute två barn men allra mest att jag lever med en stor tönt till man som inte fattar hur fult allt är.
  • Ocdmänniska
    Anonym (Anna) skrev 2022-08-09 13:49:04 följande:
    Det har blivit så infekterat så personligen bryr jag mig inte längre att hans barn utesluter mig, däremot så gör det mig mest arg att dom stänger ute två barn men allra mest att jag lever med en stor tönt till man som inte fattar hur fult allt är.
    Förstår det men det är inte okej heller!. Det är otroligt fult att dom drar in 2 barn som inte har något med saken att göra liksom.. förstår inte tycker han verkligen att det är okej? Och går han någonsin utan dig när det är så? För det är verkligen inte okej 
  • Anonym (Xylofon)

    Är han möjligen en fegis som är konflikträdd? Det låter som att han helst vill undvika scener, strul och tjafs och på nåt sätt istället håller exet lite i handen så hon inte ställer till med något. Samtidigt som han undviker dina frågor genom att spela dum... (självklart fattar han att exet är ute efter honom, han vill bara inte erkänna det för dig eftersom han vet att han då betraktas som skurken) 

    Fråga honom rätt ut vad han är rädd för om han tackar nej? 

  • Anonym (Anna)
    Ocdmänniska skrev 2022-08-09 13:51:35 följande:
    Förstår det men det är inte okej heller!. Det är otroligt fult att dom drar in 2 barn som inte har något med saken att göra liksom.. förstår inte tycker han verkligen att det är okej? Och går han någonsin utan dig när det är så? För det är verkligen inte okej 
    Han blir arg på mig för inför honom så verkar de vara så gulliga mot sina småsyskon, men inför oss andra så är det precis tvärtom. Fått höra av mina svärföräldrar att bitterheten handlar om att dom tycker att halvsyskon sabbar när det kommer till arv.
  • Anonym (hela)
    Anonym (Anna) skrev 2022-08-09 13:23:26 följande:
    Borde han gå eller inte på födelsedagsmiddagen?

    Ville bara dubbelkolla med vad ni tycker.

    Har två små gemensamma barn med min man, han har två vuxna barn sen tidigare. 

    Nu har det kommit till min kännedom att han är bjuden på födelsedagsmiddag hos sitt ex och deras barn till fredag. De vill fira i sin gamla familj som det heter.

    Vart alltid medbjuden av hans barn förr och vi hade en väldigt bra relation men den förändrades helt när mamman har uttalat sig till släkt och vänner att hon fortfarande har känslor för honom så har hans barn helt vänt mig ryggen och behandlar sina halvsyskon väldigt illa.

    Så med det sagt. Han får göra exakt som han vill men jag har uttryckt ett missnöje över hans illojalitet mot mig och våra barn. Han har nu kontaktat sina barn och frågat (alltså skulle inte ens gå om jag så fick betalt 1 mille nu) om vi får komma och de har sagt att barnen får komma men att dom vill hålla det internt och intimt.

    Hur skulle ni andra känna i samma sits?


    Hela upplägget låter mycket konstigt: varför skulle barnen vända sig från dig och era barn bara för det mamman uttryckte? Är du säker på att du fått det hela rätt, eller finns det saker som du inte vet eller saker som du inte tar med i din tråd, som egentligen är orsaken till att er relation gått så fel?

    I din sits skulle jag fundera över vad min man egentligen har för känslor för sitt ex som går på middag med henne och lämnar dig hemma.
Svar på tråden Borde han gå eller inte på födelsedagsmiddagen?