• esoo56

Vad tjänar du som registrator/dokumentcontroller?

Hej, 
    Jag planerar att utbilda mig till registrator eller dokumentcontroller som det också kallas. Jag är därför intresserad av att veta hur mycket man kan förvänta sig i lön? Drömmen är att jobba på en statlig myndighet eller kommun. Jag är 26 år.

• Svar på tråden Vad tjänar du som registrator/dokumentcontroller?
  • Jbn

Har aldrig hört talas om det yrket men generellt skulle jag hålla mig till lite mindre  snäva utbildningar om man vill ha lätt att få jobb. 

• Drottningen1970

Dokumenthanterare vid statlig myndighet känns mer som ett straff än en dröm. Men det är ju tur att det finns drömyrken som passar alla.

• MammaKajsa

Löner är offentliga uppgifter så det kan du begära ut från t.ex. din hemkommun. 
    Mejla löneavdelningen

• esoo56
    Jbn skrev 2022-08-09 15:26:50 följande:

Har aldrig hört talas om det yrket men generellt skulle jag hålla mig till lite mindre  snäva utbildningar om man vill ha lätt att få jobb. 

Det stämmer inte alls. Jag studerade samhällsvetarprogrammet med inriktning statsvetenskap och jag har haft jätte svårt att få ett jobb. Detta trots att det är en högskoleutbildning på 3 år. 
  • esoo56
    Drottningen1970 skrev 2022-08-09 15:52:22 följande:

Dokumenthanterare vid statlig myndighet känns mer som ett straff än en dröm. Men det är ju tur att det finns drömyrken som passar alla.

Att vara arbetslös är för mig det största straffet och jag väljer jobb varje dag i veckan framför att gå arbetslös, vilket jag gjort ett tag nu. Detta trots högskoleutbildning. 
  • Anonvm
    Drottningen1970 skrev 2022-08-09 15:52:22 följande:

Dokumenthanterare vid statlig myndighet känns mer som ett straff än en dröm.

Det var min första tanke när jag läste TS också Cool
Svar på tråden Vad tjänar du som registrator/dokumentcontroller?