• Sidy

    Val av elspark, tar tacksamt emot tips!

    Står inför köp av elspark som kommer användas av en 11 åring och en 12 åring, 
    tanken är att den ska nyttjas av oss föräldrar någon gång då och då med.
    Vill gärna ha tips, råd, vad ska man tänka på, märke, funktioner m.m m.m.

    Vår tanke är att den ska ha laglig max fart på 20 km, tåla 100 kilo i vikt, men vad mer?

    Tacksam för alla tips och erfarenheter från användare????

    (dumma kommentarer avstås tex. prata med säljar! Självklart kan man göra det men dom är ju just säljare av sina produkter märke)

  • Svar på tråden Val av elspark, tar tacksamt emot tips!
  • mammabitch

    Typ de flesta på marknaden. Skulle nog ´snarare kolla batteriets storlek och uppgivna räckvidd samt tyngden om ni tror att den kommer att kånkas runt.

  • Sidy

    Tack för Ditt svar!
    vad jag förstått är det väldigt skillnad på bromsar, fot bromsar, handbromsar?
    Apparna som krävs att man laddar ner skiljer sig tydligen oxå väldigt mycket åt, när man läser recensioner är en del fruktansvärt svåra att förstå sig på.
    batteriets placering på sparken, vilket är bäst?

  • mammabitch

    Jag har inte så stor erfarenhet av olika appar och så att jag kan jämföra. finns det ens scootrar med fotbroms? På min sitter batteriet under, vilket är ganska opraktiskt om man åker i alla väder, risk att få in vatten i laddporten om man åker i en vattenpöl så högre placering vore bra.

  • Anonym (A)

    Jag är av åsikten att barn i den åldern inte är mogna att använda sådana fordon.

    Det går inte jämföra med cyklar efter som cyklar måste trampas upp i hastighet medan (lagliga) sparkcyklar går i 25 hela tiden.

    I den åldern kan man inte förutse risker vilket jag sett med egna ögon flera ggr.

    Du behöver inte svara för jag vet att det inte är info du bett om men jag vill bara säga att alla föräldrar bör tänka efter. Jag vet att det är svårt att säga nej när alla andra ungar har. Men se till att gå igenom trafikvett med dem ordentlig. Skillnaden mellan övergångsstäl och gångpassage (de utan vita linjer) och att man alltid måste titta innan man passerar en väg. Och att man ska varna folk med ringklockan när man kommer på ett tyst fordon.

    Tack för ordet.

Svar på tråden Val av elspark, tar tacksamt emot tips!