• Anonym (Någon)

    Hur vet jag om dejten leker med mig?

    Jag har sedan en tid haft en dejt med en person som för tillfället är gift. 
    Jag har beskrivit situationen ingående för en av mina vänner. Vännen tror att min dejtingpartner leker med mig och har mig som ett andningshål medvetet. 
    Finns det något sätt att ta reda på intentionerna hos min dejtingpartner? Några trick? 

  • Svar på tråden Hur vet jag om dejten leker med mig?
  • Anonym (Bakgrund)

    Fråga rakt ut så får du svar, annars får du berätta mer ingående för oss så vi också blir insatta och kan ge input.

  • Anonym (Ordning)

    Men hur kan du tro att allt står rätt till om personen du dejtar är gift?!?

  • Anonym (Jenny)

    Säg att du inte vill ha någon kontakt med hen förrän hen har begärt skilsmässa och de har varsitt boende! 
    Jag håller med din kompis...

  • Anonym (Allvarligt)

    Finns det nåt tillfälle det inte är en lek och ett andningshål med en gift? 

  • Anonym (Någon)
    Anonym (Jenny) skrev 2022-08-09 22:39:34 följande:

    Säg att du inte vill ha någon kontakt med hen förrän hen har begärt skilsmässa och de har varsitt boende! 
    Jag håller med din kompis...


    Tack för tipset. Uppskattar din hjälp. 
  • Anonym (.)
    Anonym (Någon) skrev 2022-08-09 22:34:48 följande:
    Hur vet jag om dejten leker med mig?

    Jag har sedan en tid haft en dejt med en person som för tillfället är gift. 
    Jag har beskrivit situationen ingående för en av mina vänner. Vännen tror att min dejtingpartner leker med mig och har mig som ett andningshål medvetet. 
    Finns det något sätt att ta reda på intentionerna hos min dejtingpartner? Några trick? 


    Du kan ju kolla om dom är separerade eller om skilsmässan är påbörjad. Annars är det väl rätt garanterat att han leker med dig. 
  • Anonym (....)
    Anonym (.) skrev 2022-08-10 06:26:16 följande:
    Du kan ju kolla om dom är separerade eller om skilsmässan är påbörjad. Annars är det väl rätt garanterat att han leker med dig. 
    Hur hade du tänkt att hon skulle kolla upp om de är separerade? 

    Om en skilsmässoansökan är inskickat kan dock få reda på via skatteverket. Men den säger egentligen ingenting mer att de har ansökt om skilsmässa. 
  • Anonym (aaa)

    Men TS. Är de gifta, bor ihop etc - ja då är det ju så. Klart han leker med dig. 

    Jag hamnade nästan i en liknande sist en gång men hann stoppa i tid. Sa att det inte kändes ok att jag var singel och inte han, ville han skilja sig (som han sa) så var det bara att ta tag i den processen, så kunde vi se var vi stod därefter. Guess what - han skilde sig inte. Han ville först att jag skulle lova att jag fanns där efter en sån process men jag sa att jag kan inte lova något alls, bara att vi kan höras efter han är helt färdig med sitt ex så får vi se, men han sa rakt ut att han inte klarade av att göra så. 

    Alla gifta är förstås inte likadana, men en stor del är inte alls beredda på att ge upp det de har, om de inte startat skilsmässoprocessen. 

  • Anonym (.)
    Anonym (....) skrev 2022-08-10 06:30:20 följande:
    Hur hade du tänkt att hon skulle kolla upp om de är separerade? 

    Om en skilsmässoansökan är inskickat kan dock få reda på via skatteverket. Men den säger egentligen ingenting mer att de har ansökt om skilsmässa. 
    Det är ju bara att kolla om de är skrivna på samma adress?
  • Anonym (Lekis)

    Har också varit i en sån situation och kom inte ur den på 1,5 år. Så var rädd om dig, lätt att fastna. 

  • Anonym (Gränser)

    Min erfarenhet är att människor som är gifta behöver ordna upp sin separation innan de dejtar och har förhållanden med någon annan.

    Oavsett om relationen är vad de kallar, död, på väg att ta slut, över sedan länge. Det är väldigt ofta så att den gifta personen faktiskt är den han/hon är/verkar vara p.g.a. hur det ser ut på hemmafronten.

    Charmiga män som verkar vettiga har ibland en ofattbar markservice som frun faktiskt ger och ibland är det ju så att de knappt klarar av vardagen som singlar. Spelar ingen roll vem som hjälper till, utan viktigaste är att ha någon....

    En människa som inleder något innan den faktiskt brutit upp skulle jag inte lita på överhuvudtaget. Äktenskap är komplicerade och det är inte slut förrän det faktiskt är slut.

  • Hamngatan100
    Anonym (Någon) skrev 2022-08-09 22:34:48 följande:
    Hur vet jag om dejten leker med mig?

    Jag har sedan en tid haft en dejt med en person som för tillfället är gift. 
    Jag har beskrivit situationen ingående för en av mina vänner. Vännen tror att min dejtingpartner leker med mig och har mig som ett andningshål medvetet. 
    Finns det något sätt att ta reda på intentionerna hos min dejtingpartner? Några trick? 


    Utan att ha någon statistik så tror jag att den som är singel ofta blir ett sidoprojekt till den gifte.
    Speciellt om den gifte är en man. De verkar i högre grad kunna leva i en praktisk men död relation och samtidigt ha en parallell kravlös sexuell relation.
    Win win för honom liksom.

    Separera först, dejta sen vore nog det säkraste för att få vetskap.
  • Anonym (....)

    Anonym (.) inlägg 9: Det säger absolut ingenting. 

  • Anonym (Suck)
    Anonym (Någon) skrev 2022-08-09 22:34:48 följande:
    Hur vet jag om dejten leker med mig?

    Jag har sedan en tid haft en dejt med en person som för tillfället är gift. 
    Jag har beskrivit situationen ingående för en av mina vänner. Vännen tror att min dejtingpartner leker med mig och har mig som ett andningshål medvetet. 
    Finns det något sätt att ta reda på intentionerna hos min dejtingpartner? Några trick? 


    Hur du vet?? Han är GIFT.
Svar på tråden Hur vet jag om dejten leker med mig?