• Kejkej

    Snälla hjälp! Är det farligt att göra mkp med bihåleinflammation?

    Hej! 


    jag har varit förkyld i nån vecka o tror att det nu blivit bihåleinflammation. Imorgon har Jag tid för moderkaksprov. Vi fick förhöjd risk (1:48) för avvikelse på trisomi 13 o 18 på KUB och jag klarar inte att vänta längre på att få göra mkp för att få veta. Har försökt googla men hittar inget, är det det någon som vet om det finns risker med att göra provet trots att jag inte är på topp? Ökad missfallsrisk eller nåt sånt? Jag har testat mig för covid o det är negativt, o bihåleinflammation ska ju i sig inte smitta o jag kommer så klart ha munskydd för personalens skull. Känns skit att ev utsätta dem för smitta men känner att jag måste prioritera mig själv just nu. 


    snälla hjälp! 

  • Svar på tråden Snälla hjälp! Är det farligt att göra mkp med bihåleinflammation?
  • EnAnonumius
    Kejkej skrev 2022-08-10 11:02:35 följande:
    Snälla hjälp! Är det farligt att göra mkp med bihåleinflammation?

    Hej! 


    jag har varit förkyld i nån vecka o tror att det nu blivit bihåleinflammation. Imorgon har Jag tid för moderkaksprov. Vi fick förhöjd risk (1:48) för avvikelse på trisomi 13 o 18 på KUB och jag klarar inte att vänta längre på att få göra mkp för att få veta. Har försökt googla men hittar inget, är det det någon som vet om det finns risker med att göra provet trots att jag inte är på topp? Ökad missfallsrisk eller nåt sånt? Jag har testat mig för covid o det är negativt, o bihåleinflammation ska ju i sig inte smitta o jag kommer så klart ha munskydd för personalens skull. Känns skit att ev utsätta dem för smitta men känner att jag måste prioritera mig själv just nu. 


    snälla hjälp! 


    Ring sjukvården och fråga dem.

    Eller 1177 kan du också ringa och fråga dem.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Kejkej

    Tack! Fick tillslut tag i dem o det var ok. Har gjort det nu och nu är det bara den olidliga väntan på svaret kvar.

Svar på tråden Snälla hjälp! Är det farligt att göra mkp med bihåleinflammation?