• Wed 10 Aug 2022 11:05
    8704 visningar
    11 svar
    +1
    11
    8704

    Familjeliv

    Är familjeliv ett tvärsnitt av befolkningen eller är det en viss typ av människor som är mer benägna att delta i forum?
    Skulle en omröstning här kunna användas till något över huvud taget?

  • Svar på tråden Familjeliv
  • Anonym (???)
    Wed 10 Aug 2022 11:57
    #2
    MajsansVärld skrev 2022-08-10 11:54:07 följande:

    Jag tycker FM representerar svenska folket bra, dvs totalt urblåsta idioter


    Som du är en del av? 

    Är det inte lite konstigt att idiotförklara en hel nation? 

    För att svara på TS fråga så nej, det är inte så stor del av befolkningen som hänger här inne så det kanske är för litet underlag för att statistiskt påstå att det är ett snitt av befolkningen. Däremot är det nog folk från alla sorters grupperingar, inte bara en grupp (tex inte enbart kvinnor, inte enbart arbetslösa etc). 

    Omröstningar här ger givetvis inget än en stunds underhållning. 
  • Anonym (Anony­m)
    Wed 10 Aug 2022 12:02
    #3

    Jag tror ändå att här kommer folks verkliga rätta jag fram. Eftersom man kan vara anonym.

  • Thu 11 Aug 2022 09:58
    #4
    MajsansVärld skrev 2022-08-10 11:54:07 följande:

    Jag tycker FM representerar svenska folket bra, dvs totalt urblåsta idioter


    Haha. 
  • Thu 11 Aug 2022 10:03
    #5

    Jag tror vi är en viss typ av människor som hänger på dessa forum. Här finns heller inte mångfalden, det är också en sned könsfördelning.

  • Kockob­ello
    Thu 11 Aug 2022 10:04
    #6

    Mest kvinnor, feminister och folk som antingen röstar rött eller SD (Sossarna 2.0). 

  • Kockob­ello
    Thu 11 Aug 2022 10:05
    #7

    Folk som blir kränkta över allting. Inte som flashback där det finns yttrandefrihet.

  • Thu 11 Aug 2022 10:07
    #8
    Anonym (???) skrev 2022-08-10 11:57:59 följande:
    Som du är en del av? 

    Är det inte lite konstigt att idiotförklara en hel nation? 

    För att svara på TS fråga så nej, det är inte så stor del av befolkningen som hänger här inne så det kanske är för litet underlag för att statistiskt påstå att det är ett snitt av befolkningen. Däremot är det nog folk från alla sorters grupperingar, inte bara en grupp (tex inte enbart kvinnor, inte enbart arbetslösa etc). 

    Omröstningar här ger givetvis inget än en stunds underhållning. 
    Jag tänker att det inte är antalet i sig som ger tvärsnittet utan om alla typer är representerade. Men det faller ju på sin egen orimlighet när jag tänker efter.
    De som helt tar avstånd från sociala medier lär man ju inte få något svar från tex.
    Eller andra grupper av människor som inte nedlåter sig till att vara inne på forum och ställa idiotiska frågor.

    Om man upplever att de allra flesta man interagerar med är idioter så ligger det nära till hands att idiotförklara hela gänget
  • Kockob­ello
    Thu 11 Aug 2022 10:12
    #9

    Ett fenomen är att ställa frågor som har svaret en Googling bort. Typ "när ska jag senast ha lämnat in deklarationen?" eller "i vad använder man grädde?" Som att man inte vet vad Skatteverket och recept är för någonting.

  • Anonym (R2D2)
    Thu 11 Aug 2022 10:17
    #10

    Det är nog många som läser men en rätt liten grupp som skriver sina åsikter i många trådar. Så just deras åsikter kommer fram i stor omfattning och är ju inte ett snitt av samhället. 

    En stor bas är väl ändå kvinnor som skriver i barnrelaterade frågor från graviditet till tonår... Och där är det väl en stor bas av åsikter och bred representation. 

  • Thu 11 Aug 2022 10:17
    #11
    Kockobello skrev 2022-08-11 10:12:28 följande:

    Ett fenomen är att ställa frågor som har svaret en Googling bort. Typ "när ska jag senast ha lämnat in deklarationen?" eller "i vad använder man grädde?" Som att man inte vet vad Skatteverket och recept är för någonting.


    Ja typiska idiotfrågor.
Svar på tråden Familjeliv