• Molly92

    Orolig över min lilla flicka

    Hej! Jag hoppas genom mitt inlägg få kontakt med andra människor som kanske sitter i samma sits eller känner någon som gör. 
    Jag är nämligen så orolig för min lilla tjej som är just nu är 20 månader, hon är väldigt sen i utvecklingen. Hon har precis börjat ställa sig upp efter möbler osv. Hon går inte och är liksom darrig i benen så det är långt borta. Hon pratar inte, inga ord alls, hon klappar inte händer eller gör andra saker som man kanske brukar i den åldern. Sen vill hon heller inte äta, jag har försökt med allt, dels vill hon inte ha klumpar så jag mixar liksom allt men det enda hon vill ha är en speciell burkmat så den äter hon varje dag annars ingenting förutom ersättning (som BVC sagt att vi ska fortsätta med istället för välling)
    Hon skelar också ibland och har olika storlek på pupillerna. BVC har skickat remiss för att kolla om hon har någon diagnos eftersom hon är så sen. Även remiss till ögon och en för att kolla hörseln. 
    Men saken är att jag det senaste har kollat runt lite på nätet och läst mycket ol hjärntumör, att man då är sen i utvecklingen och svårt för att äta, man kan också börja skela. Jag är så rädd och har ringt läkare men dom bara pratar bort och säger att jag inte ska oroa mig. Men jag kan liksom inte sova längre för att jag är så orolig för min lilla gumma. Det enda jag tänker på är hjärntumör. 
    Ber om ursäkt för långt inlägg men är det någon där ute som har erfarenhet eller varit i samma sits så kan ni väl skriva. 
    Tack på för hand!

  • Svar på tråden Orolig över min lilla flicka
  • Anonym (det)
    Molly92 skrev 2022-08-10 13:54:10 följande:
    Orolig över min lilla flicka

    Hej! Jag hoppas genom mitt inlägg få kontakt med andra människor som kanske sitter i samma sits eller känner någon som gör. 
    Jag är nämligen så orolig för min lilla tjej som är just nu är 20 månader, hon är väldigt sen i utvecklingen. Hon har precis börjat ställa sig upp efter möbler osv. Hon går inte och är liksom darrig i benen så det är långt borta. Hon pratar inte, inga ord alls, hon klappar inte händer eller gör andra saker som man kanske brukar i den åldern. Sen vill hon heller inte äta, jag har försökt med allt, dels vill hon inte ha klumpar så jag mixar liksom allt men det enda hon vill ha är en speciell burkmat så den äter hon varje dag annars ingenting förutom ersättning (som BVC sagt att vi ska fortsätta med istället för välling)
    Hon skelar också ibland och har olika storlek på pupillerna. BVC har skickat remiss för att kolla om hon har någon diagnos eftersom hon är så sen. Även remiss till ögon och en för att kolla hörseln. 
    Men saken är att jag det senaste har kollat runt lite på nätet och läst mycket ol hjärntumör, att man då är sen i utvecklingen och svårt för att äta, man kan också börja skela. Jag är så rädd och har ringt läkare men dom bara pratar bort och säger att jag inte ska oroa mig. Men jag kan liksom inte sova längre för att jag är så orolig för min lilla gumma. Det enda jag tänker på är hjärntumör. 
    Ber om ursäkt för långt inlägg men är det någon där ute som har erfarenhet eller varit i samma sits så kan ni väl skriva. 
    Tack på för hand!


    Det låter mer som någon neurologisk diagnos eller skada i hjärnan ¨än hjärntumör. Och även om hon har någon sån diagnos så finns det saker att göra och framför allt så kan hon ändå ha ett gott liv och är alltid din fina älskade flicka oavsett.

    Försök att inte oroa dig och ta ut något i förväg, det är svårt, men du kan ändå inte påverka något utan mår bara sämre själv. Låt vården ta vid och ta reda på vad som ev är fel och se vad som kan göras framåt. 
  • Anonym (Hm)

    Man får aldrig ut något bra av att "googla runt lite på nätet" när det handlar om symptom och diagnoser. Man får alltid fram worse case scenario. Vänd på det istället. Vad är det som säger att just din flicka skulle ha en hjärntumör? Förutom symtomen, det kan ju vara annat. Tänk inte att det MÅSTE vara det värsta möjliga. Det är det du är RÄDD förr, men det gör det inte till någon sanning. 

    Dessutom som ovanstående nämnde, kan du inte göra något. Du mår bara dåligt av att oroa dig och allt sitter i huvudet, det är inte fakta. Avvakta och lita på vården. Det är den raka sanningen här.

  • Jag är bara jag

    Sluta googla och förlita dig på utredningen och vården istället. Mycket går bota, annat går lindra, en hel del behandla och det mesta går leva rätt bra med. Med stöd och hjälp. Ersättning är mycket bättre än välling eftersom ersättning är fullvärdigt näringsmässigt och välling egentligen bara flytande gröt. Fortsätt prova olika mat i puréform och se om nåt funkar. Hon har ju utvecklats även om det går långsamt så då finns det hopp. {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Orolig över min lilla flicka