• Anonym (Soontobemommy)

    Vatten eller flytning?

    Har de senaste dagarna haft väldigt rikliga och vattniga flytningar. Inte på något sätt så det fyller upp en binda dock, men däremot så både trosor och byxor blir blöta utan bindan. 

    Det luktar inget, genomskinligt, inte slemmigt på något sätt. Funderat lite på om det kan vara fostervatten som läcker men det känns otroligt, förra gången vattnet gick forsade det verkligen ut så lite småpys är ju ingenting. 

    Någon som känner igen sig? Var det vatten eller flytningar eller kanske något helt annat? 

  • Svar på tråden Vatten eller flytning?
  • Anonym (A.)

    Vilken vecka är du i?

    Jag trodde att jag läckte fostervatten igår. Vaknade av att det var genomblött i pyjamasbyxorna och fortsatte rinna när jag reste mig. Fick akuttid på gyn där allt såg bra ut så de sa att det med största sannolikhet var flytningar. Har haft mer flytningar hela graviditeten men inte så extremt som igår. Trodde inte det var möjligt att det rann så mycket, men tydligen. Det var verkligen som vatten. Jag är i vecka 20.

  • Anonym (Soontobemommy)

    Vad skrämmande det låter när du är i vecka 20! Så skönt att det såg bra ut ändå, även om det inte är roligt med den mängden flytningar. 

    Jag är i vecka 39 så det är ändå dags om någon vecka. Fick testat läckaget med ph remsa som visar att det är fostervatten som läcker. Förlossningen säger dock att det är så lite så ingen risk för bebisen finns och jag kan tryggt avvakta tills det kommer mer eller värkar börjar. 

Svar på tråden Vatten eller flytning?