• Anonym (Moos)

    Elvira ? Bu eller Bä ?

    Vad tycker ni om namnet Elvira? Fått så mycket olika kommentarer om det som t.ex för hårt, låter som en häxa, Elvira Madigan, för många stavelser och kommer bara bli smeknamn? Eller tycker ni att det är jättefint? Hit me, vad tycker ni helt ärligt? 

  • Svar på tråden Elvira ? Bu eller Bä ?
  • Aniiee

    Jag tänker automatisk Elvira Madigan, ja.

    Frågan är om någon som tänker Elvira Madigan vet något alls om henne, utöver att det finns ett (egentligen tre) skillingtryck om henne.


    Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • Anonym (Moos)
    Aniiee skrev 2022-08-10 15:22:19 följande:

    Jag tänker automatisk Elvira Madigan, ja.

    Frågan är om någon som tänker Elvira Madigan vet något alls om henne, utöver att det finns ett (egentligen tre) skillingtryck om henne.


    Ja så kan det vara! 
  • Anonym (E)

    Fint namn med många möjligheter till smeknamn :D

  • Anonym (Moos)
    Anonym (E) skrev 2022-08-10 15:43:54 följande:

    Fint namn med många möjligheter till smeknamn :D


    Vad kan det bli för smeknamn tro?Skrattande
  • Anonym (E)
    Anonym (Moos) skrev 2022-08-10 15:52:18 följande:
    Vad kan det bli för smeknamn tro?Skrattande
    Elvis, Elle etc :D
  • Anonym (Blandat)

    Kluven. Egentligen inte fult, men tänker som många andra på Madigan. Kanske lite väl udda också. Vem heter så idag...? Men samtidigt finns det tusen värre namn som är riktigt asfula och/eller klart olämpliga. Jag skulle ju inte reagera negativt över en Elvira, men en Cazzandrah skulle jag ju bara tycka synd om och undra vad i helsefyr hennes föräldrar tänkte!

  • Anonym (Moos)
    Anonym (Blandat) skrev 2022-08-10 15:57:45 följande:

    Kluven. Egentligen inte fult, men tänker som många andra på Madigan. Kanske lite väl udda också. Vem heter så idag...? Men samtidigt finns det tusen värre namn som är riktigt asfula och/eller klart olämpliga. Jag skulle ju inte reagera negativt över en Elvira, men en Cazzandrah skulle jag ju bara tycka synd om och undra vad i helsefyr hennes föräldrar tänkte!


    Ja! Jag har gillat namnet Elvira sedan jag var liten men börjar tveka nu när alla jag nämner det för tänker på Madigan samt att det låter tramsigt har jag fått höra. Typ virriga viran. Börjar själv bli kluven! Nä namn som Tindra eller Cazzandrah osv är inget alternativ för oss  
  • Anonym (Moos)

    Jag fick ett förslag idag på Astrid istället för Elvira då båda namnen ändå har i och r i sig enligt personen men hua så fult! Astrid är ju ett riktigt hårt namn däremot. Inget för oss. Om någon har förslag på mjuka flicknamn så mottages det gärna Hjärta

  • Anonym (A)
    Anonym (Blandat) skrev 2022-08-10 15:57:45 följande:
    Kluven. Egentligen inte fult, men tänker som många andra på Madigan. Kanske lite väl udda också. Vem heter så idag...? Men samtidigt finns det tusen värre namn som är riktigt asfula och/eller klart olämpliga. Jag skulle ju inte reagera negativt över en Elvira, men en Cazzandrah skulle jag ju bara tycka synd om och undra vad i helsefyr hennes föräldrar tänkte!
    Håller med
Svar på tråden Elvira ? Bu eller Bä ?