• Cyndee

Duett på bröllop, vad sjunga? Tips please!

Min bror och jag ska sjunga duett på ett bröllop och behöver lite inspiration.
    Har ni några bra tips på vad som är gångbart. Någon favoritsång som ni hört, några standards som brukar sjungas osv.
    Emottages mycket tacksamt.
    Tack tack!
    //Cyndee

• Svar på tråden Duett på bröllop, vad sjunga? Tips please!
  • Coursell

They lift us up there we belong....var det första jag kom att tänka på, men ärligt talat har jag ingen aning om vad låten handlar om. Den kanske blir helfel

• Kanelflicka

Come what may från Moulin Rouge
    All I ask from you från Phantom of the Opera

• Nyfiken gul

alltid inom mig... duett med Totta Näslund och hon Nilsson från Ainbusk singers...

• Bempa

" I want to spend my lifetime loving you" med Dos Tornados

• mini79

"Idag är det bara du och jag". Ulf Lundell. (Kan heta något annat..) Jag hade den på mitt bröllop, det blev jättefint.

• Cyndee

Hej, vad många förslag. Min bror föreslog faktiskt "Come what may" men jag har inte ens sett filmen.
    Lite pirrigt är det, det är han som är pro, jag är bara hobbysångare, sjunger gospel för det mesta.
    *nigerdjupt*
    /Cyndee

• Bonanza

Ni måste sjunga Come what may. Bästa duetten, såå vacker!

/ Bonanza
  • Nattviolen

When I fall in love, it will be forever, or I'll never fall in love. Gjord av Nat King Cole, men sjöngs av Celine Dion och en karl i Sleepless in Seattle.

(den hade vi)

Kärleken förde oss samman heter Ulf Lundells låt

• Konvaljen

Vackra bröllopslåtar finns det ju många av, även om de inte är skrivna som duetter så går det ju lätt att sjunga dem tillsammans. Vill ni ha svensk eller engelsk?

Vi hade turen att ha en pianist som specialskrev en låt till oss som han sjöng på vår vigsel, det var helt underbart!

Svar på tråden Duett på bröllop, vad sjunga? Tips please!