• Anonym (Gillar inte stök och kladd)

    Avskyr barn i hemmet

    Mina barn är förbjudna umgänge med kompisar hemma hos oss har prövat det där med kompisar hemma vid ett fåtal gånger men oftast slutar det med att kompisen vill vara i vardagsrummet, titta på tv spela tv-spel, någonting går sönder eller att det blir jävligt högljut.
    sist här på jullovet så hade en komp ner en kvist jag hade i en vad på ett lågt bord. Där  hängde glaskulor som gick sönder. Fina sådana som jag köpt för 100/styck. så jävla sur blev jag.
    Nu ska vi ha en utbytesstudent hos oss, det är bra betalt men jag är rädd att personen drar hem vänner. vi ska sätta husregler att vänner träffas efter Skoltid på biblioteket eller fik men inte hemma.
    Mina två barn är jätteduktiga att inte ta hem vänner utan att en vuxen godkänt det. Men det kanske bara händer 2 gånger per år och då slutar det alltid med kaos.

  • Svar på tråden Avskyr barn i hemmet
  • Anonym (jisses)

    Grattis till priset årets sämsta förälder...

  • Anonym (Gillar inte stök och kladd)

    Typiskt FL alla förväntas älska andras barn och man ska bara le när ens hem förstörs för att någonting går sönder. Eller att man inte kan få lugn och ro utan barn som är högljudda (obs andras barn är det) 
    Nej, alla tycker inte att det är trevligt!
    jag älskar mina barn men vill inte ha andras avkommor i mitt he. Där ska det vara städat och undanplockat och det blir det inte om mina barn har kompisar på besök

  • Anonym (Alltid vänner)

    Tycker synd om dina barn?och varför tar du hem en utbytesstudent? Jag hoppas verkligen du skojar om detta.

    Självklart kan det vara stökigt när barnen har kompisar hemma beroende på ålder, och vissa regler har man självklart. Hemma hos oss är reglerna för våra större tjejer (12) att kompisar får de vara med (antingen hos oss eller kompisen) fram till kl 20. Har de läxor eller ett större prov så kortare tid. De ska plocka undan efter sig när de bakat/ätit mellis, de får vara på nedervåningen (deras egna rum och ett stort rum där vi har pingisbord och tv) samt ute och leka. Våran tv och vardagsrum är vårt och inte ok att det ockuperas av barn, vill de se på tv eller spela tvspel så har de eget rum därnere. Vilket uppskattas av kompisarna. Det mindre barnet (4) har kompisar hemma någon gång varannan månad och då är oftast det andra barnets mamma här. 


    Om man förbjuder barnet att ta hem kompisar kommer det till slut hamna utanför. Jag är mycket tacksam att barnen vill vara hos oss och särkilt nu när de börjar bli tonåringar så man har koll på vad som sker.

  • Anonym (Gillar inte stök och kladd)
    Anonym (Alltid vänner) skrev 2022-08-11 12:21:37 följande:

    Tycker synd om dina barn?och varför tar du hem en utbytesstudent? Jag hoppas verkligen du skojar om detta.

    Självklart kan det vara stökigt när barnen har kompisar hemma beroende på ålder, och vissa regler har man självklart. Hemma hos oss är reglerna för våra större tjejer (12) att kompisar får de vara med (antingen hos oss eller kompisen) fram till kl 20. Har de läxor eller ett större prov så kortare tid. De ska plocka undan efter sig när de bakat/ätit mellis, de får vara på nedervåningen (deras egna rum och ett stort rum där vi har pingisbord och tv) samt ute och leka. Våran tv och vardagsrum är vårt och inte ok att det ockuperas av barn, vill de se på tv eller spela tvspel så har de eget rum därnere. Vilket uppskattas av kompisarna. Det mindre barnet (4) har kompisar hemma någon gång varannan månad och då är oftast det andra barnets mamma här. 


    Om man förbjuder barnet att ta hem kompisar kommer det till slut hamna utanför. Jag är mycket tacksam att barnen vill vara hos oss och särkilt nu när de börjar bli tonåringar så man har koll på vad som sker.


    Vet du hur bra betalt det är med utbytesstudenter dotter på 16 har flyttat hemifrån för att gå gymnasiet så vi hyr ut hennes rum ett år. 


    12 åringen får inte ha kompisar hemma då det är killar som är mer stökiga i sättet, och flera av hans klasskompisar har diagnoser också. Så det är nej, dessutom skrev jag att hans vän förstörde min inredning när han var här på jullovet, och det tolererar jag inte 

  • Anonym (X)

    Vad är det för pengar ni får för utbytesstudent, varifrån liksom?

  • Anonym (Eh)

    Okej. Kanske inte borde skaffat barn eller haft billigare möbler under tiden de är barn.

  • Vladdis

    Jag förstår. Du avskyr att killar är killar & särbehandlar dina barn. Det kommer bita dig i arslet att göra sådär. Du är ju torrare än öknen i Sahara.  Din son kommer tappa respekten för dig när han blir äldre & inser hur du resonerar. Stackars son asså. 

  • Anonym (Pernilla)

    Det låter väldigt märkligt att hemmet blir kaos så fort ni har folk hemma. Är dina prylar så fina och ömtåliga och ditt psyke så svagt.

    Lycka till med utbytesstudenten. Jag har en vag känsla att du kommer ha kaos.

  • Drottningen1970

    Ja det är vidrigt att ha andra ungar hemma. Särskilt när de sover över och skit. Men man stället ju upp ändå för att gynna ens egna barns utveckling och sociala relationer eftersom man inte är dum i huvudet.

Svar på tråden Avskyr barn i hemmet