• Juliflicka

    BIM söndag, negativt testa tidigt idag. Finns det en chans?

    Som rubriken lyder.. Jag har BIM söndag 14/8, gjorde ett tidigt test idag som visade negativt.
    Finns det en chans att jag är gravid ändå?
    Har inga symptom mer än att jag haft mensvärk till och från de senaste 5-6 dagarna. 


    Kan jag vara gravid trots detta tro?

  • Svar på tråden BIM söndag, negativt testa tidigt idag. Finns det en chans?
  • Juliflicka
    Jag är bara jag skrev 2022-08-12 22:12:25 följande:

    Jamen självklart kan du vara gravid. Inte alls alla som plussar 2 dagar före BIM.


    Jag VILL så otroligt mycket!
    Men eftersom jag gjorde ett så testa tidigt-test, de som är mycket känsligare så borde det väl visar om jag har hCg.. 
    Så om någon annat fått negativt på de jättekänsliga testerna vill jag gärna höra :)
  • Jag är bara jag
    Juliflicka skrev 2022-08-13 08:24:44 följande:
    Jag VILL så otroligt mycket!
    Men eftersom jag gjorde ett så testa tidigt-test, de som är mycket känsligare så borde det väl visar om jag har hCg.. 
    Så om någon annat fått negativt på de jättekänsliga testerna vill jag gärna höra :)
    Ja, men alla får inte mätbart hcg förrän det gått 13-14 dagar efter äl.
  • Juliflicka
    Kvinna1989 skrev 2022-08-14 00:38:06 följande:

    Jag fick negativt innan BIM och på BIM var de suuuuper svagt, så ja aboslut!


    Hade du några symptom?
  • Kvinna1989
    Juliflicka skrev 2022-08-14 07:46:25 följande:
    Hade du några symptom?
    Nej hade faktiskt inte ett enda symtom. Eller ja, mina "symtom" var väll att jag inte hafe några symtom på mens, som jag brukar ha. 
  • Katch91

    Jag fick positivt med RFSU testa tidigt. sen negativt med CB testa tidigt efter det. Först på BIM alt BIM+2 fick jag positivt på CB nyaste digitala test som också ska var ultratidigt

  • Juliflicka
    Katch91 skrev 2022-08-14 12:41:04 följande:

    Jag fick positivt med RFSU testa tidigt. sen negativt med CB testa tidigt efter det. Först på BIM alt BIM+2 fick jag positivt på CB nyaste digitala test som också ska var ultratidigt


    Okej :) tack för ditt svar. 


    Jag väntar ju mensen idag men ännu ingen.. men negativt test även idag så den kommer väl när som helst.

  • Katch91

    Finns ju dem som plussat typ flera flera veckor efter BIM. Implantationen kan ta olika lång tid och det är först därefter som hcg börjar producera 

  • Juliflicka
    Katch91 skrev 2022-08-14 15:18:27 följande:

    Finns ju dem som plussat typ flera flera veckor efter BIM. Implantationen kan ta olika lång tid och det är först därefter som hcg börjar producera 


    Ja.. Jag har inte fått mensen ännu, men läser man andra inlägg så verkar man ju kunna vara 1v sen med alla gravidsymptom och ändå inte gravid :) Det här med kroppen är sååå lurigt, och man förstår verkligen hur det psykiska kan påverka det fysiska. 


    Att man typ kan skjuta upp mensen själv, eller inbilla sig massa symptom som inte finns :) Det är märkligt

  • Katch91
    Juliflicka skrev 2022-08-15 07:10:05 följande:

    Ja.. Jag har inte fått mensen ännu, men läser man andra inlägg så verkar man ju kunna vara 1v sen med alla gravidsymptom och ändå inte gravid :) Det här med kroppen är sååå lurigt, och man förstår verkligen hur det psykiska kan påverka det fysiska. 


    Att man typ kan skjuta upp mensen själv, eller inbilla sig massa symptom som inte finns :) Det är märkligt


    Jag tror nog också det är vanligare än man tror med graviditeter som aldrig leder till fullbordade implantationer. Du hinner aldrig få tillräckligt högt hcg nog för att synas på ett gravtest men nog högt för att hålla mensen borta ett tag. När hcg Sakta sjunker pga tidigt missfall kommer tillslut mensen.

    Om jag inte hade testat mig såpass tidigt som jag gjort hade jag nog aldrig vetat att jag var gravid. Handlar troligtvis om ett tidigt missfall för mig då jag blöder nu. Får se hur det artar sig under dagen nu.
  • Anonym (Nja)
    Juliflicka skrev 2022-08-15 07:10:05 följande:

    Ja.. Jag har inte fått mensen ännu, men läser man andra inlägg så verkar man ju kunna vara 1v sen med alla gravidsymptom och ändå inte gravid :) Det här med kroppen är sååå lurigt, och man förstår verkligen hur det psykiska kan påverka det fysiska. 


    Att man typ kan skjuta upp mensen själv, eller inbilla sig massa symptom som inte finns :) Det är märkligt


    Nja, det beror inte på tankekraft som en del tror. Däremot som Katch91 förklarar så kan man ha tidiga missfall som inte leder någonvart. En del har inte heller så regelbundna cykler som de tror, en del har längre cykler helt plötsligt eller nåt helt annat som man inte kan påverka inom kroppen. Våra kroppar är inte statiska, de förändras med tiden, även hormonnivåer och annat som har med cyklerna att göra.
  • Juliflicka
    Katch91 skrev 2022-08-23 12:50:00 följande:

    Hur gick det för dig TS?


    Mensen kom tillslut! 


    Gör nytt försök om 1v .. Jag börjar tappa hoppet, månader av försök, missfall, månader av försök igen.

  • Wantababynbr4

    Vi har försökt bli gravida i ett par månader nu,men inte riktigt lyckats ännu. Jag har tre barn sedan ett tidigare förhållande, men han har inga barn än så länge, men detta är något vi båda verkligen önskar. Min mens brukar alltid vara där den ska med kanske 1-2 dagars förskjutning, men är nu på BIM+3 idag och den lyser med sin frånvaro. Testade mig med CB dagen efter BIM och det var negativt. Och idag med rfsu ( icke morgonurin) tycker mig se skymten av er streck, men förmodligen min hjärna som lurar mig, vad tror ni?

  • Katch91
    Wantababynbr4 skrev 2022-08-23 15:23:47 följande:

    Vi har försökt bli gravida i ett par månader nu,men inte riktigt lyckats ännu. Jag har tre barn sedan ett tidigare förhållande, men han har inga barn än så länge, men detta är något vi båda verkligen önskar. Min mens brukar alltid vara där den ska med kanske 1-2 dagars förskjutning, men är nu på BIM+3 idag och den lyser med sin frånvaro. Testade mig med CB dagen efter BIM och det var negativt. Och idag med rfsu ( icke morgonurin) tycker mig se skymten av er streck, men förmodligen min hjärna som lurar mig, vad tror ni?


    Köp RFSU testa tidigt (lila förpackning) eller CB senaste test digitalt ultratidigt. Jag fick positivt med dem. men negativt med vanliga. de mäter från 10umol/l istället för 25
Svar på tråden BIM söndag, negativt testa tidigt idag. Finns det en chans?