• Anonym (Lovan)

    Att lämna eller inte lämna sin partner

    de sista två åren har tanken slagit mig om det verkligen är det här jag vill, att leva tillsammans med den jag bor ihop med.

    sista året har även kantrats av en hel del parterapi och råd & stöd från vänner & familj om för och emot osv ..

    jag känner inte att jag längre älskar min partner. Vi har två gemensamma små barn och vi bråkar nästan dagligen om det mesta. Flera gånger har vi pratat om att ?nu räcker det, vi struntar i det här? men sedan så rinner det ut i sanden. De gånger jag bestämt mig för att verkligen säga att nej nu drar jag så får jag sådana himla skuldkänslor för min partner säger att jag kommer skada våra barn & förstöra dem om vi går skilda vägar ... och det gör så himla ont att få höra dem orden . 


    men sen kommer det några dagar som är helt okej och jag tänker att ?nej men jag ger det ytterligare en chans , typ 711:e gången. Men lyckan är kort och varar oftast bara några dagar , knappt en vecka på sin höjd och sen är det full kaos igen.

    kan man älska någon som man slutat älska? Och hur? Såklart man vill leva ihop för sina barn skull men jag vill verkligen inte leva olycklig ? 

  • Svar på tråden Att lämna eller inte lämna sin partner
  • Anonym (G)

    Ni skadar barnen som ni håller på nu iaf. Din partner använder dem som maktmedel för att ha dig kvar. Ni är vuxna, dags att reda upp det här nu. Har själv skilt mig just för barnen skull då den andra föräldern gapade och skrek och vi var väldigt arga på varandra. Hade gått så långt så det gick inte att lösa. 

  • Anonym

    Vad är det ni bråkar om?
    Varför blir det inte löst?

  • Anonym (Me)

    Jag lämnar min man, efter att ha varit tillsammans i 11 år, gifta I 8 år. Vi har 2 barn ihop på 7 och 2 år. Utöver detta har vi varit bästa vänner I 20 år. 

    Men jag vill inte ha hans närhet, pussar och kramar. Definitivt inte sex. Jag har inte dom känslorna längre. Jag älskar honom som min bästa vän,  inget annat. Så jag bryr mig inte om han skulle ha sex med någon annan, bara jag slipper ge han närhet.

    Så nu ska vi skiljas, "bara" 5 1/2 månad kvar tills det kan bli godkännt efter betänketiden. Om jag längtar! Ja! För jag är kåtan och vill ha sex, men inte med min man. Tyvärr. 

    Så sätt dig själv i första rum, barnen mår bra när DU mår bra.

  • Anonym (Nej)

    Nej, det finns inget hopp för relationen när det har gått så längt. Du skulle bli lyckligare om du väljer en man som verkligen älskar dig. 

  • Anonym (Nej)

    Om du är lycklig så kommer barnen att vara det. Med den mannen kommer du aldrig att bli lycklig. 

  • Anonym (Lovan)
    Anonym skrev 2022-08-12 22:32:49 följande:

    Vad är det ni bråkar om?
    Varför blir det inte löst?


     


    om det mesta känns det som . Barnuppfostran, ekonomi , hushållet ? vi har försökt göra upp listor för att kompromissa sånt vi varit som mest oense om men det håller sällan i längden ..

  • Anonym (Lovan)
    Anonym (Me) skrev 2022-08-12 22:32:59 följande:

    Jag lämnar min man, efter att ha varit tillsammans i 11 år, gifta I 8 år. Vi har 2 barn ihop på 7 och 2 år. Utöver detta har vi varit bästa vänner I 20 år. 

    Men jag vill inte ha hans närhet, pussar och kramar. Definitivt inte sex. Jag har inte dom känslorna längre. Jag älskar honom som min bästa vän,  inget annat. Så jag bryr mig inte om han skulle ha sex med någon annan, bara jag slipper ge han närhet.

    Så nu ska vi skiljas, "bara" 5 1/2 månad kvar tills det kan bli godkännt efter betänketiden. Om jag längtar! Ja! För jag är kåtan och vill ha sex, men inte med min man. Tyvärr. 

    Så sätt dig själv i första rum, barnen mår bra när DU mår bra.


     Jag vill inte heller ha sex längre, känner mig nästan utsatt de få gånger det hänt sista 1,5 året .. och så ska det ju inte kännas liksom ?/ .

    vi känns mer som två kompisar som bor ihop . Känner att det är dött men känner samtidigt att jag gärna på någotvis hade löst det . Men vet verkligen inte hur .
  • Anonym (Nej)

    Det kommer inte att gå.  Jag tror inte att ni kommer att kunna lösa det

  • Anonym (Nej)

    Om kärleken är såpass död som den är,  att det till och med är obehagligt med närhet.
    Samt att han utger den typen av "hot"  och använder barnen som ett vapen för att hålla dig kvar.. Det skulle få mig att lömna honom direkt. 
    Att ni även har problem med att vara vänner i hemmet.  Detta skulle göra att jag gav upp honom sedan länge. Ni har såpass allvarliga problem att det aldrig kommer att bli bra igen. Du behöver komma till den insikten att det inte kommer att gå. 

Svar på tråden Att lämna eller inte lämna sin partner