• Anonym (Trådstartaren)

Hur sluta vara så arg jämt?

Jag har otroligt kort stubin, ingen alls egentligen. Jag är arg nästan hela tiden och kan få stora utbrott för småsaker. Tiden från att något som gör mig arg händer till jag får utbrott är typ en millisekund. Jag hinner inte ens tänka något innan jag exploderar. Jag kan alltså gå från att vara neutral i humöret eller till och med från att skratta och skoja till att ropa av ilska på typ mindre än en sekund. Jag är också ofta allmänt sur och arg utan anledning. Det har inte alltid varit så utan det har successivt blivit värre och värre de senaste åren. Jag ropar och skriker till och från hela dagarna hemma, skäller ut folk, får lust att skrika rakt ut bara i ett vrål. Häromdagen var jag arg utan att nåt särskilt hade hänt och hade stark lust att ta en slägga och slå sönder hela köket. Det gjorde jag inte, men lusten fanns där. Jag hinner oftast tänka innan jag gör fysiska saker, t.ex slå eller ha sönder saker och det är därför jag lyckats stoppa mig själv från sånt. Hinner dock inte tänka alls innan jag börjar ropa och skrika så vet inte hur jag ska sluta med det. Vet inte varför jag har blivit sån här heller.

• Svar på tråden Hur sluta vara så arg jämt?
  • Anonym (G)

Är du kvinna? Låter som det kan vara någon hormonell obalans eller underliggande depression. 

• Anonym (Med hjälp av irriterande lugn man)

Skaffa en man som är irriterande slö, långsam, lugn och aldrig hetsar upp sig. Då byts din explosiva ilska gradvis ut mot en slags låggradig konstant irritation och passiv aggressivitet. inte så trevligt det heller, men bättre än ilskeutbrott och att köpa nytt porslin. 

• Anonym (Ecklo)
    Anonym (Med hjälp av irriterande lugn man) skrev 2022-08-13 08:45:42 följande:

Skaffa en man som är irriterande slö, långsam, lugn och aldrig hetsar upp sig. Då byts din explosiva ilska gradvis ut mot en slags låggradig konstant irritation och passiv aggressivitet. inte så trevligt det heller, men bättre än ilskeutbrott och att köpa nytt porslin. 

True, sett effekten av detta. Tanten började småäta och är klotrund men inga utbrott
  • Anonym (C)

Låter skitjobbigt, både för dig och för människor i din närhet. Har du sökt hjälp på något vis? Om inte så börja med ett besök på vårdcentralen.

• Decemberskytt

Ålder framgår ej. Men sådan var jag när jag kom in i klimakteriet, blev så snabbt arg eller ledsen. 
    Låter i alla fall hormonellt betingat.

• Anonym (Kram)

Kolla upp hur det står till med hormonerna känns ju som ett givet, och ett måste. Hittar man inget där, så ärligt talat? Hjärnröntgen. Jo men faktiskt. Tumörer kan yttra sig i form av problem med ilska. 

Förutsätter nu att du inte är deprimerad- eller står på medicinering som skulle kunna leda till aggressionsproblem. Vilket då hade kunnat förklara denna förändring i ditt humör och som person. Har förövrigt själv drabbats av en sådan medicinbiverkning, aggressionen dök upp efter att jag stått på medicinen ett tag. Jag kunde inte heller kontrollera mig. Gick ifrån en sekund till en annan, och kunde bli ruskigt förbannad. Var arg hela tiden. Sjukt kort stubin. Blev bara värre och värre. Upphörde så gott som direkt jag slutade ta medicinen. Aldrig haft problem med ilska igen efter det. 

• Anonym

Varför sluta? Det tänker inte jag göra. Omgivningen är värdelös and thats a fact. Världen är en personlig förolämpning.

Kolla upp kaosgnisticism eller "antikosmisk satanism", som det ibland kallas. Existensen är värdelös.

Svar på tråden Hur sluta vara så arg jämt?