• Anonym (Funde­rsam)
    Sat 13 Aug 2022 14:27
    6060 visningar
    24 svar
    24
    6060

    Min man vill ge en annan kvinna present

    Hej! 


    Jag behöver lite hjälp med ögon utifrån att se på det här. Jag får in fel signaler så vill inte överreagera eller nått om det jag upplever inte stämmer. 


    Min man har ganska nyligen genom jobbet fått en ny kollega. De var även iväg på en jobbresa tillsammans i ungefär en vecka. Efter att de umgåtts så har han pratat väldigt gott om henne. 


    Hon har samma intressen och har i stort sätt gjort samma saker som mig. Jag och min man har samma intressen på mycket så de två klickar väldigt bra. 


    Hon kom även hem till oss en sväng när de skulle ha möte i stan (dötid innan). 


    Min man gav henne en stor kram och han var så glad. Jag har inte sett han så glad på länge. Hon gullade in sig väldig bra hos barnen också. 


    Mycket av det hon säger så svarar min man ?I love it!?. Han tyckte även att hon ska flytta till vår stad (hon bor i en annan stad några timmar härifrån). 


    Han vill nu också ge henne en personlig födelsedagspresent. Han brukar inte ge presenter då han är uppvuxen så, bara till mig och barnen. 


    Nu häromveckan så skulle de träffas på möte i stan och då vart det bråttom att han måste klippa sig. men mötet blev inte av så han sa sedan att han kom på att klippningen kunde vänta några veckor. 


    Hon har även öppnat upp sig en del till honom. 

    jag vet inte. Allt känns så olustigt för mig. Jag är glad att han hittat en vän men det känns konstigt. 


    Känner jag fel? Hjälp mig se på det hela. 

  • Svar på tråden Min man vill ge en annan kvinna present
  • Anonym (Erfar­en_man­)
    Sat 13 Aug 2022 14:46
    #1
    +3

    Han är förälskad, även om han inte inser det själv.
    Men du måste väl inse det?

  • Anonym (Ann)
    Sat 13 Aug 2022 14:46
    #2
    Anonym (Fundersam) skrev 2022-08-13 14:27:29 följande:
    Min man vill ge en annan kvinna present

    Hej! 


    Jag behöver lite hjälp med ögon utifrån att se på det här. Jag får in fel signaler så vill inte överreagera eller nått om det jag upplever inte stämmer. 


    Min man har ganska nyligen genom jobbet fått en ny kollega. De var även iväg på en jobbresa tillsammans i ungefär en vecka. Efter att de umgåtts så har han pratat väldigt gott om henne. 


    Hon har samma intressen och har i stort sätt gjort samma saker som mig. Jag och min man har samma intressen på mycket så de två klickar väldigt bra. 


    Hon kom även hem till oss en sväng när de skulle ha möte i stan (dötid innan). 


    Min man gav henne en stor kram och han var så glad. Jag har inte sett han så glad på länge. Hon gullade in sig väldig bra hos barnen också. 


    Mycket av det hon säger så svarar min man ?I love it!?. Han tyckte även att hon ska flytta till vår stad (hon bor i en annan stad några timmar härifrån). 


    Han vill nu också ge henne en personlig födelsedagspresent. Han brukar inte ge presenter då han är uppvuxen så, bara till mig och barnen. 


    Nu häromveckan så skulle de träffas på möte i stan och då vart det bråttom att han måste klippa sig. men mötet blev inte av så han sa sedan att han kom på att klippningen kunde vänta några veckor. 


    Hon har även öppnat upp sig en del till honom. 

    jag vet inte. Allt känns så olustigt för mig. Jag är glad att han hittat en vän men det känns konstigt. 


    Känner jag fel? Hjälp mig se på det hela. 


    Märklig reaktion av honom. Visst, det är kul med arbetskamrater man gillar, det underlättar mycket på arbetet. Men han beter antingen som att han är kär/attraherad av henne, eller som en 7-åring som äntligen fått en kompis.

    Å andra sidan, om han är intresserad av henne på det viset, skulle han då visa det så öppet? 
  • Anonym (båda sidor av staket­et)
    Sat 13 Aug 2022 14:53
    #3
    +2

    Han har nog fått en crush på henne.
    Det händer för rätt många i längre relationer och ibland lurar de sig själva om vad det är. Men om man inte matar känslorna försvinner de igen på 6-8 månader ca.

    Inte alla män agerar på en sådan förälskelse, oavsett vad man säger om män generellt, men jag som partner hade varit mer vaksam. I synnerhet om min man plötsligt blev mer intresserad av sitt utseende, träning, vill träffa folk ensam.

    Se istället till att bjuda hem kvinnan och bilda en relation med henne. Presentera henne gärna för några andra män hon kan kära ner sig i om du kan.
    Det är oftast svårare att skada någon man har träffat socialt än en "okänd" fru som finns någonstans i skuggan.

    Alla som är otrogna är inte utan samvete men kicken från en förälskelse kan skärma av dem emotionellt mot konsekvenserna av det de gör. 

  • Anonym (Switc­h)
    Sat 13 Aug 2022 14:56
    #4

    Lär ha fallit pladask och nu är det dags för the switch

  • Anonym
    Sat 13 Aug 2022 17:18
    #5
    +4

    Du vill inte överreagera?
    Jag hade gått bananas för länge sedan.

  • Anonym (Eh)
    Sat 13 Aug 2022 17:55
    #6

    Garanterat har han känslor för henne, det är ju så uppenbart! Det händer många i en lång relation men det är vad man väljer att göra av det som spelar roll. 


    Skulle inte lita på att de inte haft ihop det under jobbresan. Ex

  • Anonym (Mhm)
    Sat 13 Aug 2022 18:41
    #7

    Låter ju kul att han fått en ny kvinnlig vuxenkompis, men det där låter allvarligt talat suspekt. Det är något mer än bara bra kollegor.

  • Anonym (Lisa)
    Sat 13 Aug 2022 18:47
    #8
    -1

    Jag skulle sluta ligga med honom direkt. Han tänker garanterat på henne när han har sex med dig.

  • Anonym (Blomm­ig)
    Sat 13 Aug 2022 20:49
    #9

    Jag är inte svartsjuk överlag, men här hade varningsklockorna ringt rejält. Han har nån typ av crush på henne helt klart.

  • Anonym (S)
    Sun 14 Aug 2022 03:08
    #10

    Nej det här har spårat ur. Han fattar det kanske inte ens själv ännu heller. Att det är förälskad/kär han börjar bli i henne, och han fattar nog inte ännu att hon svarar honom - eller rent av driver på. 


    Min sambo råkade ut för det där. Jag förstod långt innan han förstod själv, och i hans huvud var det inget. För hon hade ju också en sambo, och hennes sambo var okej med att dom var så öppenhjärtliga med varandra och pratade djupa saker. Han ändrade till och med sitt tonläge när han pratade med henne, och hörde det inte själv?! Samma dag som jag noterade den skiftningen, påpekade jag det direkt. Fattar du inte att du flörtar? Och att hon flörtar med dig? Han var genuint oförstående. Men efter det höll jag stenkoll. Jag är inte den som förbjuder eller har ett problem med vänner av det motsatta könet, min sambo har flera kvinnliga vänner utan att där är nått annat än just det. Vänskap.


    Men en sak som skedde, där jag faktiskt blev rent vansinnig och markerade stenhårt på. Var när sambon helt casually kläckte ur sig en dag att den där kvinnan frågat om råd, kring sexleksaker att köpa till henne och hennes pojkvän. (En person som själv är medveten om att dom kärat ner sig skulle ju aldrig sagt något). Vilket hade lett in på att dom diskuterat vad dom båda gillar i sången och inte. Samt detaljer kring deras nuvarande sexliv. INKLUSIVE att han även berättat om att jag blivit våldtagen av ett ex och vad för problem detta inneburit för vårt sexliv. Jag fullständigt gick i taket, och kände mig vansinnigt förrådd av honom och kränkt. Det är första gången jag förbjudit en sambo, någonting specifikt, som har att göra med vänskap till ett motsatt kön. Jag förbjöd ämnena sex och vårt sexliv/förhållande, och han fick då fan inte diskutera mig med den där kvinnan. ALLS. Han blev först upprörd över detta, men jag var stenhård. Efter denna incident tror jag han började tänka efter, och började reflektera över hur han och hennes relation egentligen såg ut. För mig var det fullständigt uppenbart att hon försökte manipulera honom, till att spendera mer och mer tid med henne. Telefonsamtal. Chatt. Meddelanden. Hon kunde för fan hitta på nått jävla Bs, i stil med min mormor har fått en hjärtattack jag är så ledsen typ. För att störa om hon visste att jag och han bokat in något. Som en filmkväll. Han började distansera sig mer, och självmant sa att jag nog haft rätt. Att där funnits en viss attraktion ifrån hans håll, men att han tänkt att det inte är någon fara. För hon har kille, och han är ändå inte intresserad av varken otrohet eller att avsluta det vi har. Men han vart fortfarande helt övertygad om att hon absolut inte är intresserad av honom. (Jag himlade mest med ögonen inombords). Hon blev mer och mer klängig på uppmärksamhet. Vet inte vad som for i henne, men en dag släppte hon någon slags bomb till min sambo. Hon hade gjort slut med sin kille för ett tag sedan, och hon ville ha min sambo - och bad honom dumpa mig, för hon kände verkligen starkt att dom två hade något. Något som borde utforskas. Han sa tack men nej tack, och där avslutades den vänskapen. Tror inte hon var medveten om att min sambo pratade med mig, och att jag markerat och påpekat vissa saker. Om deras relation, och vart jag såg att den var påväg. 

    Det är inte säkert att din sambo är lika lojal som min. Så prata med honom. Påpeka att deras relation, och hans beteende, faktiskt är ute på farligt vatten. Att han beter sig som att han håller på att bli förälskad. Att det gått så pass långt att det vore märkligt om man inte reagerade. Antingen är han lika trög och saknar självinsikt, så som det vart för min sambo initialt. Eller så är han fullt medvetet, och är aktivt deltagande i att medvetet driva på flörten.


    Skulle jag märka att min sambo får en ny kvinnlig vännina, där jag får samma känsla som den där gången? Ja, då kan jag säga att jag kommer markera betydligt tidigare. Orkar inte med sånt där drama en gång till. 

Svar på tråden Min man vill ge en annan kvinna present