• Anonym (Uttrå­kad)
    Sat 13 Aug 2022 18:28
    1558 visningar
    7 svar
    7
    1558

    Vad ska jag göra?

    Jag har gått en rätt lång promenad, lagat mat... annars bara surfat på internet idag. Kollat på youtube-videos.

    Trots detta är jag fortfarande uttråkad. Hur blir jag av med denna känsla? Fler som lätt blir uttråkade? Hur fyller ni ut tiden?

  • Svar på tråden Vad ska jag göra?
  • Anonym (Mm)
    Sat 13 Aug 2022 18:47
    #1
    +1

    Inte konstigt att du är uttråkad dä

  • Anonym (Rutan­)
    Sat 13 Aug 2022 18:52
    #2
    +1

    Ringa en vän kanske 
    Cykla och bada.
    Få upp pulsen med en löprunda

  • Anonym (Mips)
    Sat 13 Aug 2022 19:14
    #3

    På den tiden jag hade tid över brukade jag handarbeta. Stora projekt som tog lång tid. Och lyssna på poddar samtidigt. 

  • Anonym (...)
    Sat 13 Aug 2022 19:15
    #4
    +1

    bygga pussel, läsa böcker, se film, skriva något själv, pyssla med blommor, måla, Diamond painting, dansa - finns hur mycket som helst att göra om du bara väljer något. 

  • Anonym (Uttrå­kad) Trådstartaren
    Sat 13 Aug 2022 19:34
    #5

    Tack för alla tips. Jag får prova något av alla förslag. :) Ska kolla vilka böcker jag har hemma och kanske köpa nya också!

  • Anonym (Sjukp­ension­är)
    Sat 13 Aug 2022 19:43
    #6

    Jag har ofta samma problem.  Jag är ju sjuk och har funktionsnedsättningar också,  så ibland har jag både tråkigt och kan/orkar inte göra något. Jag har en lista på saker att göra dock, som jag botanisera i. Här är några saker:

    Se serier aktivt.  Jag har en serie för varje dag så jag ser 7 serier parallellt. För varje avsnitt skriver jag en sammanfattning och ger avsnittet ett betyg.

    Lyssnar på eller läser en bok aktivt.  Samma som serier fast kapitel. Jag har bestämt mig för att läsa böcker från Goodreads awards. Goodreads är en hemsida där man kan logga böcker och varje år sen 2014 har de haft så man kan rösta på årets bästa böcker i typ 15_20 kategorier.

    Lägga pussel.  Jag älskar pusselbutiken.se

    Jag gör "korsstygn " på Facebook. Mina händer klarar inte riktiga någon längre stund så jag gör på nätet.  Man kan lägga in sina Egna bilder.

    Jag spelar tv-spel. Helst riktigt länga historier eller så.  Stardew valley-utmaningar gör jag just nu. 

    Jag försöker lära mig något varje dag. Jag går in på Wikipedia och tittar på "idag" och väljer ut något att lära mig mer om.

    Jag försöker att gå inomhus för att få ihop 3500 steg på stegräknaren varje dag. Sen har jag andra övningar också. Det blir några minuter i alla fall.

    Ibland har jag följt skolornas scheman också för att få dagar att gå.  Det fungerar ganska bra. 

  • Sat 13 Aug 2022 20:04
    #7
    +1

    Gör något nyttigt, det kan ge en känsla av att man iallafall åstadkommer något. Jag skurade köksgolvet idag (för fösta gången iallafall i år) och ett par till det tillhörande saker som måste fixas samtidigt. Sen känns det bättre att sätta sig med typ en bok och bara slappa.

Svar på tråden Vad ska jag göra?