• Anonym (S)

    Om en kille saknar dig

    Om ni killar säger att ni saknar en. Vad tänker ni exakt och saknar ni bara en tjej då? Är ni kära om ni säger så? Nu syftar jag på män som menar det de säger. Kan ni bara sakna en tjej?

  • Svar på tråden Om en kille saknar dig
  • Anonym (1995)

    Detta blir mitt andra inlägg på månader tror jag

  • Anonym (xxx)
    Anonym (S) skrev 2022-08-14 00:32:38 följande:
    Om en kille saknar dig

    Om ni killar säger att ni saknar en. Vad tänker ni exakt och saknar ni bara en tjej då? Är ni kära om ni säger så? Nu syftar jag på män som menar det de säger. Kan ni bara sakna en tjej?


    Nu är jag kvinna men jag har varit med om en man som sa så: "jag saknar dig", flera gånger. Jag började efter ett tag tycka det var lite negativt faktiskt. Han sa aldrig "jag längtar efter dig", vilket hade varit mer positivt i mina ögon. 
    Att säga "jag längtar efter dig" blir mer aktivt, att visa att man verkligen vill något, medan "jag saknar dig" blir mer passivt, mer som ett konstaterande av hur läget är.

    Jag vet inte om du kan förstå hur jag resonerar. Det kostar mindre att slänga ur sig att man saknar någon, än att exempelvis säga att man längtar efter någon (tycker jag).

    Kanske också att om man säger "jag saknar dig", att man då hoppas att motparten ska vara aktiv och bjuda in till att ses? (dvs att han inte vågade göra så själv?)
  • sextiotalist

    Sambon har själv sagt att han tycker det är tomt hemma när jag inte är hemma.
    Säger ofta att han saknar mig när jag är ute och reser 
    Nu gör vi ofta våra egna saker när vi är hemma, men vi pratar ofta, ger varandra en kram, ute och går tillsammans. 

  • Anonym (Man)

    Tycker ni vänder och vrider alldeles för mycket kring en så enkel fras som att han saknar dig. Det är väl gulligt sagt? Njut av det, du är omtyckt.


    Ibland låter det som att män är en helt annan art. Såklart kan vi sakna er precis som att ni kan sakna oss. Visst finns det skillnader mellan män och kvinnor, men så enkla och mänskliga uttryck har självklart alla ibland.

  • Anonym (Kille)

    Om jag säger till en tjej att jag saknare henne betyder det att jag inte längtar efter henne och att det finns andra tjejer jag saknar också. Jag är inte kär i henne.  Är jag kär i henne säger jag "Jag längtar efter dig och saknar dig mest"

    Det gäller speciellt ältande ågrentjejer med bekräftelsebehov

  • Anonym (Man)
    Anonym (Kille) skrev 2022-08-14 08:31:43 följande:

    Om jag säger till en tjej att jag saknare henne betyder det att jag inte längtar efter henne och att det finns andra tjejer jag saknar också. Jag är inte kär i henne.  Är jag kär i henne säger jag "Jag längtar efter dig och saknar dig mest"

    Det gäller speciellt ältande ågrentjejer med bekräftelsebehov


    Dessa ältande själar kommer ta ditt inlägg på största allvar, bara så du vet. Ironi och sarkasm måste vara övertydligt i text, speciellt med dessa allvarliga damer.
  • Anonym (S)
    Anonym (Man) skrev 2022-08-14 08:37:29 följande:
    Dessa ältande själar kommer ta ditt inlägg på största allvar, bara så du vet. Ironi och sarkasm måste vara övertydligt i text, speciellt med dessa allvarliga damer.
    Detta ett skämt?
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (S) skrev 2022-08-14 00:32:38 följande:
    Om en kille saknar dig

    Om ni killar säger att ni saknar en. Vad tänker ni exakt och saknar ni bara en tjej då? Är ni kära om ni säger så? Nu syftar jag på män som menar det de säger. Kan ni bara sakna en tjej?


    Olika, jag har förmåga att kunna sakna mer än en tjej samtidigt. Jag kan vara kär när jag säger det, men behöver inte vara det. Det kan vara andra saker jag saknar också.

    Inser att det är lite motsägelsefullt. Men det är en enkel fras att säga... Den vise kombinerar sina öron med sina ögon. Dvs vad ser du?
  • Ocdmänniska

    Förstår inte riktigt, varför skulle dom inte kunna sakna en tjej bara?. Plus funkar aldrig en sån stor generalisering, alla män är olika

  • Anonym (Casanova)
    Ocdmänniska skrev 2022-08-14 13:48:41 följande:

    Förstår inte riktigt, varför skulle dom inte kunna sakna en tjej bara?. Plus funkar aldrig en sån stor generalisering, alla män är olika


    Tror syftet med tråden är att höra lite olika infallsvinklar från andra killar... Kanske för att försöka tolka något?

    Ska jag "killgissa" så tror jag att TS hört en kille säga "jag saknar dig" men att det är något i det hela som gör att hon ändå tvekar på saken.
Svar på tråden Om en kille saknar dig