• Juleslee

    Roströda flytningar och blödning v 8

    Jag har haft roströda flytningar ett tag nu med ryggvärk och mensvärk. Men ryggvärk och mensvärk har jag haft i några veckor nu. Efter 5 dar gjorde de UL och såg att allt såg bra ut. Bebisen fanns där och hjärtat slog<3 Men de sa att det kunde vara början på missfall men att det var bara att vänta och se. Men så igår (nionde dagen) mådde jag illa hela dagen och fick plötsligt en röd blödning som mens med en klump stor som en enkrona när jag satt på toaletten. Det rann ur mig... sen inget mer. Orolig nu att det var missfall och ska ringa igen så att jag får veta :/ Hur gick era missfall till??

  • Svar på tråden Roströda flytningar och blödning v 8
  • Juleslee

    Svarar själv här eftersom det inte var nåt svar, men kanske nån annan kan ha hjälp av detta. Jag var på UL idag och fick bekräftat att det är ett MA. Fostret fanns kvar men inga hjärtslag. Fick tabletter och imorgon blir det behandling med cytotec för att få ut det..

  • Anonym (b)
    Juleslee skrev 2022-08-18 13:42:46 följande:

    Svarar själv här eftersom det inte var nåt svar, men kanske nån annan kan ha hjälp av detta. Jag var på UL idag och fick bekräftat att det är ett MA. Fostret fanns kvar men inga hjärtslag. Fick tabletter och imorgon blir det behandling med cytotec för att få ut det..


    Beklagar verkligen. Jag har gått igenom samma två gånger, det är hemskt när man väldigt gärna vill ha barn och det inte går vägen. 
  • Juleslee

    Tack, måste ha varit jobbigt att gå igenom det två gånger<3
    Cytotek var inte roligt men smärtan var relativt kortvarig.. Det var tomheten efter som var jobbigare, att tappa nåt som man trodde att man hade och planerade inför, lite som att mattan rycks undan.. 
    Men goda nyheter! Jag plussade för två dar sen igen och är i vecka 5:) Jag hade läst om att det kunde vara enklare att bli gravid nära inpå ett missfall för att kroppen redan 'är redo', och det verkar som att det funkade! Superglad och samtidigt nervös såklart att något liknande ska hända igen. Men försöker att inte tänka för mycket och oroa mig utan vara lugn och våga njuta

  • Anonym (b)
    Juleslee skrev 2022-10-19 23:46:02 följande:

    Tack, måste ha varit jobbigt att gå igenom det två gånger<3
    Cytotek var inte roligt men smärtan var relativt kortvarig.. Det var tomheten efter som var jobbigare, att tappa nåt som man trodde att man hade och planerade inför, lite som att mattan rycks undan.. 
    Men goda nyheter! Jag plussade för två dar sen igen och är i vecka 5:) Jag hade läst om att det kunde vara enklare att bli gravid nära inpå ett missfall för att kroppen redan 'är redo', och det verkar som att det funkade! Superglad och samtidigt nervös såklart att något liknande ska hända igen. Men försöker att inte tänka för mycket och oroa mig utan vara lugn och våga njuta


    Vad roligt, grattis! Jag är också gravid igen :). Är i vecka 7 nu och har tidigt vul den 31/10. är otroligt spänd och nervös inför det. Som du skriver finns rädslan där att det kommer gå fel igen, jag har svårt att slappna av och tro att det faktiskt kommer sluta med en bebis men än så länge verkar det som att jag är gravid :)! Hopas allt går bra för dig!
  • Juleslee

    Ja gud vad roligt!! Hur har det gått? Jag har varit på två UL, ett i v 9 och ett som jag själv bokade efter en liten blödning i v 12, och allt har sett bra ut. Har KUB nu på måndag v 13. Fortfarande hela tiden lite bervös men känner mig ändå lite lugnare nu sen jag fick höra hjärtat för en vecka sen! 
    Är glad för din skull! 

Svar på tråden Roströda flytningar och blödning v 8