• Anonym (Nila)

För tjock för kubb?

Hej!

Ja jag väger för mycket och denna grav var inte planerad. Hade precis börjat gå ner och så kom sem och grymt illamående så mest legat på soffan och blundat.
    Ingen ursäkt men säkert gått upp igen.
    Vid förra grav märkte jag det va lite svårt för bm att göra kubb då jag har överflödig hud ivägen. Hon var proffsig och sa inget.
    Tom läkaren gången efter sa inget förens om jag frågade om fettet gjorde det.
    Kan det vara så pass illa att jag inte kan göra kubb denna gång? Skulle vara så pinsamt att gå dit och så går det inte då skäms jag ihjäl:( 
  • Svar på tråden För tjock för kubb?
  • Odd Even

Förlåt min okunskap med vad menas med att göra kubb? Jag trodde först du menade spelet kubb, där man kastar pinnar. Man ska vara väldigt tjock om man inte klarar det. Men du menar rimligen något annat. Vadå?

• Friger
    Odd Even skrev 2022-08-16 17:56:57 följande:

Förlåt min okunskap med vad menas med att göra kubb? Jag trodde först du menade spelet kubb, där man kastar pinnar. Man ska vara väldigt tjock om man inte klarar det. Men du menar rimligen något annat. Vadå?

En undersökning där man kollar fostrets utveckling. Utförs med ultraljud.

Du har en liten grej du drar över magen så får du en bild på ungen på en bildskärm. En sak man kan se där är om barnet riskerar att få downs syndrom.

Har ingen aning om hur kraftig eller så man får vara. Är säkert olika från ställe till ställe beroende på hur bra utrustning de har också.

Jag tycker TS ska gå. Över halva Sveriges befolkning, både i antal och vikt, är överviktig. Barnmorskorna är säkert vana. Inget att oroa sig för.

Vid minsta osäkerhet, gå ut offensivt. Börja med att säga att det inte fungerade förra gången eftersom du var för kraftig, men att du hoppas att det ska fungera bättre den här gången. Tar du i vart fall udden av det hela.

Värdet av undersökningen tycker jag är större än den eventuella pinsamheten det kan vara om det inte fungerar.
Svar på tråden För tjock för kubb?