18-åring tillsammans med 29-åring
Hur skulle du reagera om din artonåriga dotter berättade att hon träffat en elva år äldre man? Vet inte hur jag ska känna.
Hur skulle du reagera om din artonåriga dotter berättade att hon träffat en elva år äldre man? Vet inte hur jag ska känna.
Jag skulle tänka att killen var efterbliven som inte kommit längre i sitt liv än tjejen som fortfarande går i skolan.
Det skulle bero på honom. Inte ålder.
(Min väninnas man är 13 är äldre och de träffades när hon var 18. De har nog varit gifta i 30 år nu och har 3 barn)
Har en oerhörd dubbelmoral i frågan. Hade jag haft en 18årig dotter med en 29årig pojkvän hade jag blivit sur. Men när min son blir 29 och om han då träffar en 18 årig tjej hade jag blivit jätteglad och stolt.
Vi blev lite fundersamma då vår 21-åring träffade en 30-åring. Men det förhållandet tog slut rätt fort.
Har en oerhörd dubbelmoral i frågan. Hade jag haft en 18årig dotter med en 29årig pojkvän hade jag blivit sur. Men när min son blir 29 och om han då träffar en 18 årig tjej hade jag blivit jätteglad och stolt.
Är väll inte åldern som ska spela någon roll utan hur dom är kompatibla och funkar med varandra. År 2022 så vet vi väll bättre än att döma människor på en gång baserat på en siffra? Lär känna personen i fråga och se hur de samspelar innan man går in och dömer.
Det var 10 år mellan mina föräldrar, hon 18 och han 28, 34 år senare fortfarande gifta och lyckliga.
Människor dömer för snabbt på fel grunder idag.
Lycka till!