• Anonym (Dum fråga)

Idiotfråga men kan jag fortfarande bli gravid?

Hade ÄL någon gång mellan den 12-15 augusti. Min gissning är 13 juli. Hade oskyddat sex den 13 augusti. MEN spolade in vatten i livmodern hos gynekolog idag 19 augusti. Tänker såklart att ett eventuellt befruktat ägg spolades bort eller blev förstört så att säga?? 

• Svar på tråden Idiotfråga men kan jag fortfarande bli gravid?
  • Anonym (Dum fråga)

Det ska såklart stå att jag gissar den 13 AUGUSTI

• Anonym (Dum fråga)
    Anonym (Dum fråga) skrev 2022-08-18 13:15:17 följande:

Det ska såklart stå att jag gissar den 13 AUGUSTI

Puffelipuff
  • Glinda från Oz

En graviditet kan inte spolas bort med vatten, i så fall skulle ingen ha dött av olagliga aborter. 

• Anonym (Dum fråga)
    Glinda från Oz skrev 2022-08-18 23:21:03 följande:

En graviditet kan inte spolas bort med vatten, i så fall skulle ingen ha dött av olagliga aborter. 

Oj hjälp, du tänker så! Det är fan sant? Men det står att ägget svävar runt i livmodern några dygn innan det fäster och om man då spolar med vatten borde det ju ändå bli förstört och spolas bort? Även om det inte är en säker abort-metod? 
  • Anonym (S)
    Glinda från Oz skrev 2022-08-18 23:21:03 följande:

Fast nu är kanske inte TS gravid.
  • Anonym (N)

Vet faktiskt inte.. men vill du bli gravid? Kan inte tänka mig att det kan spola bort en graviditet.. som nån annan skrev så skulle man ju kunnat göra abort på det sättet isåfall och det kan man ju inte.

Vet inte om det här också är en dum fråga men varför spolar man livmodern med vatten? 

• Glinda från Oz
    Anonym (S) skrev 2022-08-19 11:25:22 följande:
    Fast nu är kanske inte TS gravid.
    Varför göra sig besväret att forska fram och ta dagen efter piller om det räcker med vatten? Preventivmedel skulle heller inte vara lika viktigt kör upp en vattenspruta bara. 
  • Anonym (S)
    Glinda från Oz skrev 2022-08-19 11:31:13 följande:
    Varför göra sig besväret att forska fram och ta dagen efter piller om det räcker med vatten? Preventivmedel skulle heller inte vara lika viktigt kör upp en vattenspruta bara. 

Har inte skrivit något om det. Utan bara kommenterat ditt inlägg där du utgick ifrån att TS är gravid. 

Abort, legal eller illegal görs inte i det skedet TS är i, så varför ens ta upp det?

• Anonym (Pu)
    Anonym (S) skrev 2022-08-19 11:34:03 följande:

Har inte skrivit något om det. Utan bara kommenterat ditt inlägg där du utgick ifrån att TS är gravid. 

Abort, legal eller illegal görs inte i det skedet TS är i, så varför ens ta upp det?

Men snälla, ts undrar ju OM hon skulle KUNNA vara gravid eller om spolningen omöjliggör det. Och har då fått svaret att en spolning i sig inte tar bort en graviditet. Sen vet vi ju naturligtvis inte om hon är gravid eller inte, men det var ju heller inte frågan.
  • Anonym (S)
    Anonym (Pu) skrev 2022-08-19 11:39:13 följande:
    Men snälla, ts undrar ju OM hon skulle KUNNA vara gravid eller om spolningen omöjliggör det. Och har då fått svaret att en spolning i sig inte tar bort en graviditet. Sen vet vi ju naturligtvis inte om hon är gravid eller inte, men det var ju heller inte frågan.
    Precis, så varför du blanda in aborter i det hela?
  • Anonym (S)
    Anonym (S) skrev 2022-08-19 11:49:46 följande:
    Du ska vara då.
  • Anonym (Pu)
    Anonym (S) skrev 2022-08-19 11:49:46 följande:
    Jag har inte skrivit något om aborter. Men en graviditet räknas från det att ägget befruktas, vilket sker i äggledaren. Så spolning av vatten bara rakt upp i underlivet skulle inte hindra en spermie från att nå ett ägg i det här fallet. Spolning av äggledaren möjligtvis.
  • Anonym (Pu)
    Anonym (S) skrev 2022-08-19 11:51:07 följande:
    Du ska vara då.
    Ah ok, trodde du menade 'du'.
  • Anonym (Dum fråga)
    Glinda från Oz skrev 2022-08-19 11:31:13 följande:
    Haha! Jag förstår vad du menar, men det är nog inte helt enkelt för alla att sätta in en slang/kateter i livmodertappen och livmodern på sig själv, gynekologen hade till och med problem att få in den på mig :p 
  • Anonym (S)
    Anonym (Pu) skrev 2022-08-19 11:52:35 följande:
    Jag har inte skrivit något om aborter. Men en graviditet räknas från det att ägget befruktas, vilket sker i äggledaren. Så spolning av vatten bara rakt upp i underlivet skulle inte hindra en spermie från att nå ett ägg i det här fallet. Spolning av äggledaren möjligtvis.
    Nej, men den jag svarade gjorde det.
  • Anonym (S)
    Anonym (S) skrev 2022-08-19 12:14:09 följande:
    Nej, men den jag svarade gjorde det.
    Ok, såg ditt andra svar. Lika på den Glad
  • Anonym (Dum fråga)
    Anonym (N) skrev 2022-08-19 11:28:27 följande:

Vet faktiskt inte.. men vill du bli gravid? Kan inte tänka mig att det kan spola bort en graviditet.. som nån annan skrev så skulle man ju kunnat göra abort på det sättet isåfall och det kan man ju inte.

Vet inte om det här också är en dum fråga men varför spolar man livmodern med vatten? 

Ja, det vill jag men jag har räknat bort den där månaden pga ingreppet men fick som sagt upp den idiot-funderingen i skallen? :) Dom spolar in vatten för att det är lättare att se om man har en polyp med ultraljudet om livmodern har lite vatten i sig, fråga inte varför haha 
Svar på tråden Idiotfråga men kan jag fortfarande bli gravid?