• Anonym (Namn)

Vilket namn ska vi välja till vår nyfödda son?

Lucas 
    Emanuel 

Vilket namn av ovan  ska vi välja till vår nyfödda son och varför? 

Vad tycker ni om namnen? Hur ser en liten Emanuel eller Lucas ut? Vilken slags personlighet har han? Hur är föräldrarna? Vilken stil har familjen? 

Tycker det är intressant hur ni brukar resonera :) Hoppas på många svar, jag har satt en deadline till ikväll på mig att bestämma namnet :) 

• Svar på tråden Vilket namn ska vi välja till vår nyfödda son?
  • Anonym (Bibeln)

Lukas med K föredrar jag. Gillar namnet även om grannens häst råkar heta Lukas. Emanuel är väldigt fint, men förknippar det enbart med frikyrkliga. Inget fel i det, men om ni inte är det kommer folk kanske tro det. Båda namnen är ju bibliska även om inte alla vet det. Välj vilket som- båda är bra. Glad

• Anonym (Hm)

Samma här Lukas med K.

• Aniiee

Bryr mig inte som stavningen på Lucas, däremot på Emanuel. Jag vill ha två M, tack.

I övrigt tycker jag att båda namnen är rätt gräsliga.

Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • Anonym (Namn)
    Anonym (Bibeln) skrev 2022-08-18 22:24:34 följande:

Lukas med K föredrar jag. Gillar namnet även om grannens häst råkar heta Lukas. Emanuel är väldigt fint, men förknippar det enbart med frikyrkliga. Inget fel i det, men om ni inte är det kommer folk kanske tro det. Båda namnen är ju bibliska även om inte alla vet det. Välj vilket som- båda är bra.  // Glad

Gillar att stava det med c, känns mer internationellt :) 
    vi är religiösa så inga problem med den associationen. 
    vi gillar båda väldigt mycket, jag tycker om Emanuel något mer och mannen tycker om Lucas mest. Känns som att Lucas ligger mer rätt i tiden eller har jag fel? 

• Anonym (Namn)
    Aniiee skrev 2022-08-18 22:59:03 följande:

Bryr mig inte som stavningen på Lucas, däremot på Emanuel. Jag vill ha två M, tack.

I övrigt tycker jag att båda namnen är rätt gräsliga.

Tycker med ett m är finare, dessutom blir det ännu längre med ett till m. 

jaså det tycker du, tack för din ärliga åsikt. Vilka namn tycker du är fina i övrigt? :) 

• Anonym (Lucas)

Välj Lucas, tvåstavigt och bra. Emanuel är fint men väldigt långt och kommer bli Manne (ryser). 

• Aniiee
    Anonym (Namn) skrev 2022-08-18 23:07:25 följande:

Tycker med ett m är finare, dessutom blir det ännu längre med ett till m. 

jaså det tycker du, tack för din ärliga åsikt. Vilka namn tycker du är fina i övrigt? :) 

Jag tycker mest bara om konstiga fantasynamn. Och ett och annat japanskt.. Jag har hopplös namnsmak, så ta inte mitt tycke på för stort allvar.
    Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • Kockobello
    Anonym (Lucas) skrev 2022-08-18 23:21:34 följande:

Välj Lucas, tvåstavigt och bra. Emanuel är fint men väldigt långt och kommer bli Manne (ryser). 

Apan Manne.
  • Anonym (Lucas)

Vilket namn blev det? 

• Anonym (Lucas)
    Kockobello skrev 2022-08-19 06:42:26 följande:
    Apan Manne.
    Clownen Manne och apan Koko. 
Svar på tråden Vilket namn ska vi välja till vår nyfödda son?