• Anonym (Fundersam)

Spruta grisblod i halalkött

Jag träffade en kompis i somras som berättade något riktigt märkligt!
    Eftersom det är hörsägen så vet jag inte om det är sant. Vet inte ens om det går att göra.

Kompisen berättade att hennes bekant har åkt runt i Stockholm och besökt affärer där de säljer halalkött och sprutat in grisblod i köttet. Det har/hade pågått i några månader. 

Funkar det ens att göra så? Syns det inte?
    Varför gör man ens något sån?

• Svar på tråden Spruta grisblod i halalkött
  • Anonym (Frida)

Haha! Nej, det tror jag inte på! Det låter som en "råttan i pizzan"-berättelse. Typ som den vita såsen på pizzerian...
    Dessutom är det nog ganska svårt att genomföra i praktiken!

• Anonym (A)
    Anonym (Frida) skrev 2022-08-18 22:44:50 följande:
    Haha! Nej, det tror jag inte på! Det låter som en "råttan i pizzan"-berättelse. Typ som den vita såsen på pizzerian...
    Dessutom är det nog ganska svårt att genomföra i praktiken!
    Håller med
  • Anonym (Fundersam)

Ok vad skönt! Jag har funderat på om det verkligen kunde vara sant ????

Vet ju att det finns sjuka och störda människor men det här lät så märkligt.

• Aniiee

Nej, det funkar inte. OM man skulle få för sig att göra det så måste man ju bryta förpackningar, som därmed skulle släppa vacum för nästan allt kött är vacumförpackat idag, och då skulle det snabbt upptäckas. Dessutom så skulle kompisen behöva ha med sig en rejäl kylväska att transportera blodet i, då blod koagulerar annars, det skulle vara e hel procedur att injicera, särskilt genom förpackningar, sen så skulle det synas då blodet skulle läcka ut ur köttet. Allt kött är dessutom blodfritt mär det hamnar i kyldiskarna.

Så, nej. Den är inte sann...

Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • Dr Nail

Tror inte på den.

OM man verkligen ville göra nåt liknande så skulle iaf jag satsa på att byta ut förpackningen på nåt sätt...typ, man köper köttet, men i dess ställe lämnar en likadan förpackning fast med gris i.

Svar på tråden Spruta grisblod i halalkött