• avrils

    Vad betalar man för planerat kejsarsnitt?

    Hej!
    Jag är beräknad att få mitt första barn i januari och har i samråd med vården fler orsaker till varför det nog blir via planerat kejsarsnitt istället för vaginal förlossning.

    Hittar verkligen inge info online om detta... Vad betalar man som person för ett planerat snitt? Ni som genomgått det 

  • Svar på tråden Vad betalar man för planerat kejsarsnitt?
  • Magical

    Man betalar lite per dygn man ligger inne på BB, men det är småpengar. Det gör alla, oavsett snitt eller inte. 

  • Fjäril kär

    Det du kan behöva betala är en dygnsavgift på BB som egentligen handlar om sängplats/mat. Vilket är typ 100 spänn dygnet eller nåt. Men all typ av vård kostar ingenting. 

  • avrils

    Tack för svar! Bor i Sverige nu men bott i USA senaste 10 åren så har lite dålig koll här. Va skönt! Cool

  • Tow2Mater
    avrils skrev 2022-08-19 16:42:32 följande:
    Tack för svar! Bor i Sverige nu men bott i USA senaste 10 åren så har lite dålig koll här. Va skönt! Cool
    Att flytta utan att ha koll på sjukvårdsförsäkringar är inte bra. Men du verkar fått svar på din fråga.
  • trollhona
    avrils skrev 2022-08-19 15:50:04 följande:
    Vad betalar man för planerat kejsarsnitt?

    Hej!
    Jag är beräknad att få mitt första barn i januari och har i samråd med vården fler orsaker till varför det nog blir via planerat kejsarsnitt istället för vaginal förlossning.

    Hittar verkligen inge info online om detta... Vad betalar man som person för ett planerat snitt? Ni som genomgått det 


    Är du bosatt i Sverige och betalar skatt så kostar själva snittet ingenting. Du betalar för eftervården, om du är kvar på sjukhus.

    Är du inte berättigad till svensk sjukvård får du betala 100000-130000kr beroende på landsting.
Svar på tråden Vad betalar man för planerat kejsarsnitt?