• Anonym (Oxascand)

Oxascand, behöver jag vara rädd för att må illa?

Ja, jag vet att det är beroendeframkallande så den biten kan vi hoppa över. 

Min läkare var väldigt luddig när jag frågade om biverkningar och just då illamående och/eller kräkningar. ?Njaa, vet inte.? Sa han. 

vad har ni för erfarenheter? Brukar ni ta den på tom mage eller va något att grunda med, så att säga? 

• Svar på tråden Oxascand, behöver jag vara rädd för att må illa?
  • Anonym (Maria)

Har tagit på tom mage. Under alla lite möjliga förutsättningar.  Även givit många inom sjukvården i yrkesrollen. Inget illamående har varit med om. 
    Vet du att är känslig för mediciner på tom mage så grunda lite.  Men sobril/oxazepam är milt för magslemhinnan. Sedan kan de ju vara lite dosberoende.
    Kan vara väldigt effektivt mot illamående även.
    Tror inte du behöver oroa dig ts.

• Anonym (Oxascand)
    Anonym (Maria) skrev 2022-08-19 16:57:47 följande:

Har tagit på tom mage. Under alla lite möjliga förutsättningar.  Även givit många inom sjukvården i yrkesrollen. Inget illamående har varit med om. 
    Vet du att är känslig för mediciner på tom mage så grunda lite.  Men sobril/oxazepam är milt för magslemhinnan. Sedan kan de ju vara lite dosberoende.
    Kan vara väldigt effektivt mot illamående även.
    Tror inte du behöver oroa dig ts.

Tack så väldigt mycket för ditt svar! 
  • Anonym (An)

Nej, finns nog ingen chans i världen att du skulle må illa av den tabletten. I så fall är det nog placebo, du förväntar dig att må illa.

Har tagit den då och då, ofta på tom mage, inte haft nån biverkning.

• Anonym (Oxascand)
    Anonym (An) skrev 2022-08-19 18:55:52 följande:

Nej, finns nog ingen chans i världen att du skulle må illa av den tabletten. I så fall är det nog placebo, du förväntar dig att må illa.

Har tagit den då och då, ofta på tom mage, inte haft nån biverkning.

Gud vad skönt att höra! inbilla mig illamående är jag expert på. Till och med när jag har ätit zofran. ;) 
    tack för ditt svar! 
Svar på tråden Oxascand, behöver jag vara rädd för att må illa?