• Anonym (Anonym)

Hur viktigt är sex för att vara trogen

Hur viktigt är regelbundet sex för er killar i ett förhållande för att vilja fortsätta? under småbarnsår och stress kan det vara svårt att orka. Om ni inte får sex så ofta som ni vil, ökar risken för en del att de är otrogna. Om vi får ligga tex 1-2 ggr per vecka; är ni då mer nöjda med hela förhållandet? Är sex ofta en förutsättning? 

• Svar på tråden Hur viktigt är sex för att vara trogen
  • ungvard

Sex är jätteviktig men småbarn är tuffa för oss män också. Bara ni har sex ibland och gillar det så är det lugnt. Kåta män som även innefattar mig själv kan onanera också :)

• Anonym (Xylofon)

Nja, det är ju inte det tekniska sexet eller det kliniska sexet (in-ut-sprut) som är det viktiga utan snarare att kunna vara intima av kärlek och längtan efter varandra. Den där intimiteten där man snurrar ihop sig tätt intill varandra i sängen eller soffan och känner det där klistret som är "vi". Själva bekräftelsen mellan varandra där man ser varandra och hör varandra och visar kärlek och omtanke. Det är mycket viktigare än själva sexet även om nu sex är en viktig del också. 

Saknas det intima klistret är risken större att mna söker bekräftelse utanför förhållandet på olika sätt. 

• HrSam

För min del hänger det nog mer på kvalitet än kvantitet.

Det är bättre om man håller den gemensamma passionens låga vid liv i vardagen med kyssar och kärleksbetygelser, smekningar,  fantasier och öppenhet och ändå bara " får till det"var tredje månad. Än själlöst husfridssex för att hålla mannen nöjd och så att han kan komma ett par gånger i veckan.

• Anonym (Engelska)

Intimiteten är absolut det viktigaste.
    Den måsta vara kvar. 

• Anonym (Casanova)

Första gången jag var otrogen var det pga att jag inte fick sex hemma. Dumpade den tjejen till sist.

Skiter i närhet och känslor när jag knullar.

• Tukt

Tror egentligen att otrohet handlar ganska lite om sex egentligen. Det är snarare bristen på bekräftelse, sexmissbruk, eller specifika kinks, som får en vara otrogen.

• Anonym (fabulous)
    Tukt skrev 2022-08-21 13:02:38 följande:

Tror egentligen att otrohet handlar ganska lite om sex egentligen. Det är snarare bristen på bekräftelse, sexmissbruk, eller specifika kinks, som får en vara otrogen.

Det känns som att inlägget innan ditt motsäger det ganska hårt?

Jag tror lite både och:

En del har så mycket drive och så mycket chanser att få sex att det är svårt för dem att hålla sig trogna även om de får hemma också.

Andra har trots måttliga förväntningar svårt att få sex av sin partner men härdar ut för att de inte vill vara otrogna. Moraliska principer är inte stendöda hos alla, trots allt. Och jag borde veta för jag har testat flera män till bristningsgränsen.
  • Man i norr
    Tukt skrev 2022-08-21 13:02:38 följande:

Fast att nån vill ha sex med en är ju den ultimata bekräftelsen, i varje fall som man, så du säger ju emot dig själv där.
  • Anonym (Anne)

För mig är sex jätteviktigt i en relation Utan sex ingen relation

• Tukt
    Anonym (fabulous) skrev 2022-08-21 14:11:36 följande:
    Det känns som att inlägget innan ditt motsäger det ganska hårt?

Jag tror lite både och:

En del har så mycket drive och så mycket chanser att få sex att det är svårt för dem att hålla sig trogna även om de får hemma också.

Andra har trots måttliga förväntningar svårt att få sex av sin partner men härdar ut för att de inte vill vara otrogna. Moraliska principer är inte stendöda hos alla, trots allt. Och jag borde veta för jag har testat flera män till bristningsgränsen.
    Nu vet jag inte vilket inlägg du menar som motsäger mig så där "hårt".

Men även om man har lätt för att få sex även om man får hemma, talar väl mest för att det inte är själva njutningen, orgasmen som är det viktiga.
  • Tukt
    Man i norr skrev 2022-08-21 14:18:10 följande:
    Fast att nån vill ha sex med en är ju den ultimata bekräftelsen, i varje fall som man, så du säger ju emot dig själv där.
    Så kan det såklart vara, men det är ju fortfarande bekräftelsen som är drivkraften.
  • Anonym (Xis)

Du ställer fel fråga till att börja med. Om killen skulle vara otrogen för att han inte knullar varje dag tyder på white trash. Om han skulle ändå vara otrogen så var fu tillsammans med en nolla till att börja med.

• Anonym (Saknar sex)

När är det okey att börja söka andra kvinnor för sex? Jag har inte haft sex med min hustru på mer än två år. Vill inte skilja mig, men saknar sexet.

• Anonym (Eh aldrig)
    Anonym (Saknar sex) skrev 2022-08-21 16:19:03 följande:

När är det okey att börja söka andra kvinnor för sex? Jag har inte haft sex med min hustru på mer än två år. Vill inte skilja mig, men saknar sexet.

Eh aldrig kanske
  • Anonym (fabulous)
    Anonym (Saknar sex) skrev 2022-08-21 16:19:03 följande:

När du har avslutat relationen eller fått okej av din partner att söka sex någon annanstans, skulle jag säga.
  • Anonym (Saknar sex)

Så, svaret på originalfrågan är att aex anses oviktigt för att vara trogen. Du ska vara trogen oavsett?

• Anonym (Samvaro)
    Anonym (Xylofon) skrev 2022-08-20 22:17:15 följande:

Nja, det är ju inte det tekniska sexet eller det kliniska sexet (in-ut-sprut) som är det viktiga utan snarare att kunna vara intima av kärlek och längtan efter varandra. Den där intimiteten där man snurrar ihop sig tätt intill varandra i sängen eller soffan och känner det där klistret som är "vi". Själva bekräftelsen mellan varandra där man ser varandra och hör varandra och visar kärlek och omtanke. Det är mycket viktigare än själva sexet även om nu sex är en viktig del också. 

Saknas det intima klistret är risken större att mna söker bekräftelse utanför förhållandet på olika sätt. 

Kunde inte sagt det bättre! Mycket sant varje ord. Intimiteten mellan kroppar, själar ord och blickar är såå mycket viktigare än sex som handling. Orgasm kan man ju dessutom få själv och inget jag behöver med en partner.
Svar på tråden Hur viktigt är sex för att vara trogen