• Sun 21 Aug 2022 09:14
    1615 visningar
    4 svar
    4
    1615

    Hur länge måste man vara stilla?

    Undrar om någon vet om spermiernas framfart till ägget påverkas om man inte är så stilla timmarna efter samlag? för att vara riktigt ärlig så har jag varit dålig i magen vid samma tidpunkt som för ägglossning så har sprungit på toa bara minutrarna efter samlag? så är rädd att jag råkat ?förstöra? att spermierna skulle hållas kvar tryggt och säkert och istället åka ut och att befruktning förhindrats ;P ;(( någon som vet?

  • Svar på tråden Hur länge måste man vara stilla?
  • Sun 21 Aug 2022 09:20
    #1

    Läser man vad de som är experter på området säger så säger de att det inte spelar någon roll.

    "Ute på gatan" går ryktet att du ska ligga med höften högt en timme ungefär.

    Jag har inga problem med att förstå logiken med att det är bra att ligga med höften högt ett tag efter samlaget.

    Jag har lite svårt att förstå hur de kan vara så tvärsäkra på att det inte skulle hjälpa? Har det genomförts studier på saken? Eller gissar de bara?

    Jag vet nämligen andra saker som står som experterna säger som inte stämmer. De gissar fel helt enkelt.

    Självklart kan tjejer bli gravida oavsett vad, det är det många som bevisat. Men om sannolikheten ökar om du ligger kvar? Ingen aning. Det kostar ju inget att prova.

  • Sun 21 Aug 2022 13:55
    #2

    Om stående sex eller rusa upp och kissa direkt efter samlag skulle försvåra att bli gravid eller rent av förhindra det skulle det ju användas som p-metod. Och det gör det ju inte eller hur? Det rinner ut en massa sperma och spermier ja. Men antalet totalt är massor med miljoner så dom som blir kvar räcker. Som kuriosa kan jag berätta om en bekant. Hon och pojkvännen hade stående sex hemma hos honom. De blev i princip påkomna av hans föräldrar. Hon bara drog upp byxorna, rusade iväg och satte sig på cykeln och cyklade hem i rasande fart. Hon blev gravid och fick barn. Skulle tro att hon inte är  ensam om det. Tänk på alla som blir oplanerat gravida- inte har de legat kvar inte för de har ju inte planerat att bli gravida. Ändå har de blivit det.

  • Mon 22 Aug 2022 14:14
    #3

    Tack för svaren!
    jag hoppas att mitt dåliga mående (både psykiskt och fysiskt de senaste veckorna) inte påverkar att ägget med spermien fäster som det ska? om befruktning lyckades alltså. Håll gärna tummarna med mig? :)

  • Mon 22 Aug 2022 14:29
    #4

    Både asfulla, rejält sjuka, drulfeta, svältande och andra kvinnor med dåligt fysiskt och psykiskt mående blir gravida så att du gick upp kvittar nog helt. Ett bra ägg som möter en bra spermie i en bra livmoderslemhinna blir ett barn helt enkelt.

Svar på tråden Hur länge måste man vara stilla?