• ungmensliten

    Måste jag betala faktura för tenniskurs?

    För en vecka sedan var jag på öppet hus hos en tennisförening. Jag provspelade lite och fick sen fylla i en blankett med min färdighetsnivå och vilka dagar jag var intresserad av att träna.

    Nu under veckan informerades jag om att jag fått plats i en träningsgrupp. Med mejlet kom en faktura på 5000 kr för höstens tillfällen. Jag uppfattade inte att det jag fyllde under öppet hus dagen var något bindande utan trodde det var en helt informell intressekoll.

    Måste jag betala? Givet att jag inte vill gå kursen vill säga.

  • Svar på tråden Måste jag betala faktura för tenniskurs?
  • Medborgare
    ungmensliten skrev 2022-08-21 18:19:07 följande:
    Måste jag betala faktura för tenniskurs?

    För en vecka sedan var jag på öppet hus hos en tennisförening. Jag provspelade lite och fick sen fylla i en blankett med min färdighetsnivå och vilka dagar jag var intresserad av att träna.

    Nu under veckan informerades jag om att jag fått plats i en träningsgrupp. Med mejlet kom en faktura på 5000 kr för höstens tillfällen. Jag uppfattade inte att det jag fyllde under öppet hus dagen var något bindande utan trodde det var en helt informell intressekoll.

    Måste jag betala? Givet att jag inte vill gå kursen vill säga.


    Ring klubben och fråga. Antagligen kan du avboka om du vill och slippa betala. 
Svar på tråden Måste jag betala faktura för tenniskurs?