• Anonym (Frustrerad)

Runkar min kille till instagramtjejer?

Hej!

Jag behöver hjälp.

Jag är i en annars fantastisk relation (han 42, jag 26) men som i början hade sina fel och brister.

Det har lett till att jag är lite osäker, självkänslan fick sig en törn då han i början fortfarande hade kontakt med gamla ragg, ex, gav dom uppmärksamhet osv.

När jag ställde ultimatum och faktiskt gjorde slut förstod han och vi har nu ett väldigt bra förhållande och ska precis bli sambos.

Jag är alltså ganska så svartsjuk i grunden pga vår historia. 

På instagram följer han inga tjejer utom såna han faktiskt känner och gillar inga olämpliga bilder. Men när man går in på hans ?utforska flöde? där saker gärna kommer upp som man kollat på innan.. så är där bara tjejer med enorma bröst. Nakna brudar, rena porrbilder liksom.

Jag förstår ju själv vad han gör med detta och mår dåligt över det. Jag vet att han kollar porr ibland, ingen aning om hur mkt. 

Vi har extremt bra sex och han säger själv att det är det bästa sexet han nånsin haft. 

Men jag mår så dåligt över att han verkar sitta och glo på tjejer med enorma bröst dag ut och dag in?

Jag har själv sillisar men känner mig trots detta inte tillräcklig? 

De gånger jag skickat något naket till honom har jag bara fått ?oj oj nice? tillbaka. Sen sätter han sig väl och runkar till instagram tjejer?

Jag vet, det är bara spekulationer.

Men jag störs av att han ska sitta och gå igång på andra tjejer. Och instagram känns mer personligt?

Jag ifrågasatte detta och han blev såklart sur och sa att han inte kan påverka vad som kommer upp där, men vi vet ju allihop att det man kollar mycket på återkommer. 

Det har gått så långt att när han ska duscha (och oftast sitter länge på toa innan) så säger mitt huvud att han sitter där inne och runkar till andra tjejer istället för att ha sex med mig? 

Är jag helt galen? Jag känner mig galen och hatar att känna såhär. För mig är sex känslor och jag har med handen på hjärtat aldrig fantiserat om någon annan kille sedan vi blev tillsammans för ett par år sen. Jag är sjukt kåt och vill alltid knulla vilket han älskar, men jag har mer behov sex oftare än vad han har. Vi har några gånger bråkat över att jag tar illa vid mig när han inte vill ligga. 

• Svar på tråden Runkar min kille till instagramtjejer?
  • Anonym (…)

Vad väntade du dig när han redan från början fular sig med andra tjejer? 

• Anonym (Frustrerad)

Men är det normalt? Om man är en kille som kollar på porr.. runkar ni då också till tjejer på instagram?

• Anonym (Xek)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2022-08-22 23:54:05 följande:

Men är det normalt? Om man är en kille som kollar på porr.. runkar ni då också till tjejer på instagram?

Det spelar ingen roll om vad killen säger, det viktigaste är vad du känner och tror. 
  • Mmmm33

Men jag vet inte om jag överreagerar?
    jag antar att han inte bara bläddrar förbi dessa bilder.
    är jag för kontrollerande att tänka att det inte är okej att sitta o runka till instagrambilder?
    jag vet ju att han kollar på desss

• Anonym
    Mmmm33 skrev 2022-08-23 00:03:50 följande:

är jag för kontrollerande att tänka att det inte är okej att sitta o runka till instagrambilder?

Du har samma problem som den anonyma trådstartaren?
  • Anonym (S)
    Mmmm33 skrev 2022-08-23 00:03:50 följande:

Du har dina personliga preferenser. Det är inte samma som kontrollbehov. Det blir kontrollbehov om du försöker förbjuda honom däremot. Så du måste bestämma dig för om du vill ha en kille som fortfarande uppenbart tittar efter andra tjejer fast han är i en relation. Han tänker säkert på dem när han runkar, men det hade lika gärna kunnat vara porr eller någon okänd person han råkat se online, eller någon bekant.
  • Anonym (Relaterar)

Jag har varit i liknande situation som Du beskriver, dvs vart hans svek lett mig, till svartsjuka och känsla av kontrollerande eller misstänksamhet och detta leder till bråk. Egentligen känner jag någonstans i mig att vi borde bryta för vi har även försökt prata med olika terapeuter om detta men nästan allt har bara blivit värre med tiden. Ändå är vi inte redo att lämna varandra. Nånstans  vet jag att vår situation kommer leda till något vi inte vill. Har du en sån känsla ts, eller känner du att du kan komma över det han gjort elelr snarare kunna gå vidate från det och  våga satsa? då gäller det ju att ni kommer överens om något, som i början av ett förhållande.  För du kan inte ha det såhär. Antingen måste du acceptera som han är idag eller så får han göra en förändring men då måste du komma över det han gjort (med risk för att han fortsätter på andra sätt och din tillit är sprucken) eller så borde ni göra slut. 

• Anonym (Bgbf)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2022-08-22 23:54:05 följande:

Det är bara äckligt och nej inget man borde acceptera såklart 
  • Anonym (Löve)

Du har rätt, det låter som en fantastisk relation.

• Anonym (...)

Du ska agera på din magkänsla. Känns det inte bra så är det inte bra. Var inte så osäker. Och vad ska du med en så gammal karl till, du är ju ung! 
    Om jag får vara fördomsfull så gissar jag att han tänker, att eftersom han är äldre och mer erfaren än du, så "bestämmer" han mer, liksom mästrar dig i att du överdriver och tänker "fel"? 
    Han förklarar hur det är, och sen ska du acceptera det? 

Är ni inte sambor än så har du ett gyllene tillfälle att se till så att ni inte heller blir det. 
    Det handlar inte så mycket om vad han gör online, utan mer hur han inte respekterar dig. 

Svar på tråden Runkar min kille till instagramtjejer?