• Wed 24 Aug 2022 11:10
    777 visningar
    5 svar
    5
    777

    Ägglossning hjälp

    Är detta positivt eller ska strecket va starkare?

    Igår va det betydligt svagare om de har betydelse. 

    Om det nu är positivt, är de bäst att ha sex idag eller imon? 

    Mannen jobbar iväg så dessvärre går de inte få till båda dagarna... 

  • Svar på tråden Ägglossning hjälp
  • Anonym (Posit­ivt)
    Wed 24 Aug 2022 11:41
    #1

    Ja testet är positivt idag. Gör det som passar bäst för er. Jag hade nog försökt idag då spermier kan leva några dagar inne i livmodern. Plus att det är väldigt svårt att pricka in exakt om man bara ligger på dagen för äl. Så bättre att spermierna redan finns där inne och väntar på ägget än tvärt om för det är mer vanskligt. 

  • Anonym (Q)
    Wed 24 Aug 2022 11:53
    #2

    Ja det är positivt och ni bör göra det idag.

  • Wed 24 Aug 2022 13:12
    #3

    Tack för svaren! 
    De blir idag, fick till de igår me så förhoppningsvis ligger de å väntar tills ägget släppt. 

    En fråga till, när folk räknar ägglossning plus 8 el likande. Utgår man då från dagen en fått positivt ägglossningstest?

    Så för mig är dag 0 idag? 

  • Anonym (Posit­ivt)
    Wed 24 Aug 2022 15:20
    #4
    LillyE skrev 2022-08-24 13:12:22 följande:

    Tack för svaren! 
    De blir idag, fick till de igår me så förhoppningsvis ligger de å väntar tills ägget släppt. 

    En fråga till, när folk räknar ägglossning plus 8 el likande. Utgår man då från dagen en fått positivt ägglossningstest?

    Så för mig är dag 0 idag? 


    Nej man utgår från dagen för förmodad eller bekräftad ägglossning. Eftersom att ägget inte släpper exakt när man får ett positivt test utan det släpper allt mellan 24- 48 timmar efter ett positivt äl test så skulle jag säga att du kan räkna som att äl dagen är imorgon. Vilket isf blir dag 0 imorgon och att äl+1 blir på fredag. Det finns dock bara ett sätt att veta att man verkligen haft ägglossning och det är genom att ta tempen varje morgon. Då är det enklare att räkna ut exakt vilken dag det är i förhållande till äl dagen. Hoppas att jag inte rörde till det nu.
  • Wed 24 Aug 2022 16:21
    #5
    Anonym (Positivt) skrev 2022-08-24 15:20:40 följande:
    Nej man utgår från dagen för förmodad eller bekräftad ägglossning. Eftersom att ägget inte släpper exakt när man får ett positivt test utan det släpper allt mellan 24- 48 timmar efter ett positivt äl test så skulle jag säga att du kan räkna som att äl dagen är imorgon. Vilket isf blir dag 0 imorgon och att äl+1 blir på fredag. Det finns dock bara ett sätt att veta att man verkligen haft ägglossning och det är genom att ta tempen varje morgon. Då är det enklare att räkna ut exakt vilken dag det är i förhållande till äl dagen. Hoppas att jag inte rörde till det nu.
    Tack, nej då det blev tydligt :)!

    Jaa, de är ju svårt veta exakt när de släpper..
Svar på tråden Ägglossning hjälp