• Thu 25 Aug 2022 22:20
    1757 visningar
    1 svar
    1
    1757

    Atomoxetin Mylan dos?

    Någon här som fått Atomoxetin Mylan  utskrivet för ADHD. Vilken dos har du/barnet  ätit och hur mycket väger du/barnet? 


    Vår dotter började med Atomoxetin Mylan 
    och  dos på 10mg och har suggestivt ökat då hon fått biverkningar av alla andra preparat vi testat så går vi fram sakta. Nu efter 8 veckor är vi uppe in 25mg. Hon väger 35kg. Vi ser en liten förbättring i hennes koncentration men inte så mycket som hon fått tex av equasym. Pratat med hennes sjuksyster och de vill avvakta med ev höjning. men när jag läser om 
    Atomoxetin Mylan så står det att man skall starta på 0.5% av kroppsvikt och efter en vecka öka till 1,2% av kroppsvikten. Detta borde iaf betyda att hon borde äta 45mg istället för de 25 hon äter idag. 



    tror vi man bör höja eller avvakta lite. vet att det tar tid för preparatet att ge full effekt men mer än 2 månader är det rimligt? 

  • Svar på tråden Atomoxetin Mylan dos?
  • Anonym (Stina­)
    Thu 25 Aug 2022 22:44
    #1

    Man utvärderar efter en månad, har preparatet inte gett någon effekt alls så avslutar man behandlingen. Ger Atomoxetin effekt kan effekten öka upp till ett halvår. 


    Jag är vuxen, har ingen ADHD diagnos på papper men står i kö för en utredning. Väger 80 kilo och tar 60mg. För mig minskar Atomoxetin inre stress, gör att jag blir lugnare, är inte lika hetsig och jag har lättare att slappna av. Det är lättare att lyssna på andra och följa med i samtal och jag dagdrömmer mindre. Men den har inte så stor påverkan på min koncentration. Eftersom jag inte har en diagnos på papper är Atomoxetin det enda jag kan få utskrivet. 

Svar på tråden Atomoxetin Mylan dos?