• Frekny

    Rädd för missfall

    Hej! jag är gravid för andra gången och är snart  vecka 7. Mår lite illa hela tiden och är trött, och brösten har växt och känns som de ska explodera. Känner mig med andra ord väldigt gravid. Fick ett tidigt missfall för 6 månader sedan i vecka 5. 


    Har inte fått tid för ultraljud förrän vecka 12 tyvärr, ringt runt till olika privatkliniker i landet.. 

    är så rädd att det ska bli missfall igen. HCg nivåerna verkar öka rikligt! 


    kan man känna såhär starka symptom och ändå få missfall? Eller är risken mindre?

  • Svar på tråden Rädd för missfall
  • Anonym (Annhelen)

    Jag kan lugna dig med att säga att jag har inte ett enda symtom och inte heller haft, utom att mensen är utebliven, är i vecka 17 nu. Känns skittråkigt att inte känna sig gravid med. 

    Har varit likadant alla mina graviditeter, är 4e detta. Först runt vecka 24-25 har magen tagit fart. Fött friska 4 kilos babysar och allt har gått bra, trots avsaknad på symtom.

    Jag känner mig däremot lite besviken över att INTE ha symtom ens denna graviditet, man vill ju känna sig gravid med :D

    Så mitt enda råd till dig är att ta det lugnt,njut av graviditeten och sen såklart stort lycka till! Det kommer gå bra :)

  • Anonym (G)

    Förstår dig. Försök njuta av att du är gravid och inte gå runt och oroa dig.
    vet att det är supersvårt. Jag fick själv 2 missfall på raken och ena gången hade jag inga symptom och svaga streck och kände på mig att det inte gick vägen, medans den andra mådde jag illa och brösten växte precis som vanligt, så det kan vara väldigt olika.

    Men det är ju ändå bättre chans om man haft ett missfall att nästa ska gå vägen. Och jag kan säga att även efter man sett bebisen på ul så fortsötter man oroa sig, och när barnet är fött byts den oron mot en annan oro för allt som kan hända. Jag satt och grät över att mitt barn kunde bli nerslagen på krogen, när han var nyfödd, var nog mitt i baby bluesen. :)

    så att oroa sig är normalt, men försök att njuta av din graviditet. 

Svar på tråden Rädd för missfall