• Aliciahamza

    Nidblödning?

    Jag hade min sista mens första dag
    den 6 augusti, den 19 augusti hade jag ägglossning, hade samlag med min man 19 augusti alltså samma dag jag hade ägglossning (helt oplanerat) tänkte inte alls på att jag hade ägglossning.
    och den 23 augusti på kvällen hade jag sån förbannad mensvärk. Kan tillägga att jag aldrig haft mensvärkar, inte ens under min mens någonsin. Hursomhelst...
    Men jag sprang på toa och gjorde fynd som fick mig och bli helt förtvivlad.
    Rosa äcklig flytning " jag fick panik" och dels för jag hade så ont i magen??????????? började googla såklart. Blev orolig och ringde VC på onsdag morgon. Gick dit och fick dessvärre ingen hjälp, man gjorde en sänka för att utesluta infektion ovs. Hon sa du kan möjligtvis vara gravid, man gjorde ett grav test vilket var NEG. Hon sa bara till mig att jag skulle höra av mig om det blev värre, och att jag skulle göra ett nytt test om några dagar. 

    Den rosa flytningen försvann på onsdag förmiddag. Jag undrar om det är en nidblödning jag kan ha haft. Jag har inte lyckats bli gravid sedan 2007. Jag undrar när jag bör testa mig igen. Jag har 8 dagar kvar till beräknad BIM

  • Svar på tråden Nidblödning?
  • Jag är bara jag

    Nej, det var för tidigt för en nidblödning. Embryot fäster som tidigast 5 dagar efter äl och din blödning var 4 dagar efter. Vad det var kan jag bara sia om. rester av äl-blödning, rester av sexet eller nåt annat. F.ö var det synnerligen korkat av b.m att ta gravtest så himla tidigt efter äl. Det är nämligen 100% omöjligt att få plus så tidigt.

    Jag hoppas du blir gravid om det är det du önskar!

  • Amaaanda00

    Hej, jag har en liknade fråga om nidblödning. Jag fick glad gubbe på clearblues ägglosningstest den 13/8 (lördag) och min temp gick upp i början på veckan efter där. Så räknar på att jag hade ägglosning runt den 14-16/8 och idag fick jag som en jätte ljusrosa blödning På morgonen, bara på toapappret när jag torkade mig, fick samma på pappret några fler gånger på förmiddagen men nu har det slutet helt. kan det vara en nidblödning? Eller är det försent? skulle ju bli runt äl + 10-13? 

Svar på tråden Nidblödning?