• Ginko

Det här med täcke o kudde...

Hur har ni tänkt göra med täcke och kudde i vagga/spjälsäng?

Jag har köpt en tunn kudde till sängen och ett relativt tunnt täcke därtill men nu är jag osäker på täcket. Ska man ha täcke på bebben eller blir det för varmt? Tänker på att det blir kallare så småningom oxå. Vad tror ni?

• Svar på tråden Det här med täcke o kudde...
  • Dantes matte

Jag har köpt täcken på ikea som det iofs står "från 1 år" på, men det blir ju kallare i höst och vinter så jag tänker använda dem om jag märker att det fungerar och bäbisarna inte blir för varma.

• ica003

Jag undrar också över kudde... mamma säger att det inte behövs, men jag hade för att jag hört från annat håll att det v ar bra att ha...

• sofia23

min bm säger att de ska ha kudde redan som nyfödd..

• Ajax

Jag har hört och läst att bebisen ska ha kudde redan från början för att inte få deformerad huvudform. Jag har skaffat kudde både till vagnen och spjälsängen.....vill ju inte riskera att bebisen får konstiga former på huvudet

• grodans mamma

Jag har köpt en kudde och 2 örngott på IKEA för 29 kr (ca), den var från 0-3 mån. Det är liksom ingen kudde egentligen, jätteplatt liksom!!!

• Ginko

Min bm rek kudde för att inte huvudformen ska bli deformerad.Kudden jag köpte från ng baby har en fyllning som inte glider isär utan håller sig på plats den verkar bra. Är nöjd med den.

Det här med täcke då?? Ingen mer som vet ngt?

• Niquilota

Jag har köpt ett tunt täcke och en tunn kudde till vagnen (bf 14/9). Efter ettt tag blir det väl bara åkpåse, antar jag. Blev rekommenderad detta av bm och säljare på Barnens hus. Svindyrt blir det, så jag syr lakan och allt sånt själv, annars blir det flera tusen bara för kuddar och täcken.

Har också köpt både kudde och täcke till spjälsängen. Vet inte riktigt hur man ska göra, alla säger olika, men bm rekommenderar ju i alla fall detta just nu så vi får väl gå på det till en början.

• Leaaa

På jysk så finns det ett baby täcke där fyllningen väger 250g (70x100). Täcket är av märket "HEALTHLINE". Det ska vara stoppat med fibrer som tar död på kvalster. Kostar 198:- Finns en kudde till i samma serie. Kostar 99:- (45x45). Har hört från en vännina som har hand om baby/junior sortimentet på Jysk att det ska vara jätte bra. På deras hemsida finns det bild på täcket/kudden. www.jysk.se

/Lea

• Monsa

Läkaren fårgade mig när vi var på kontroll med tjejen om hon hade kudde för att hon inte skulle få platt huvud, så kudde kan du väl använda, gör som du själv vill, ha ett täcke och är det för varmt så ha en bomullsfilt på, det där känner du på hur varm bebisen är, känn i nacken och på ryggen så känner du om bebbsen är varm.
    Vi hade ju pyjamas och strumpor på med, hon kom på vintern, dom brukar va lite kalla om fötterna, ja det där märker du sen, lycka till/Monsa v.33+0

Svar på tråden Det här med täcke o kudde...