• Vendela75

    Tips på parterapi EFTER skilsmässa?

    Hej! Jag och min ex-man bor i Stockholm, och vi skildes för drygt ett år sedan. 


    VI skulle behöva prata med en parterapeut för att såklart hjälpa oss med kommunikationen, men jag behöver också göra upp med anledningen till att vi skildes en gång för alla. 


    Sanningen är nämligen att han har allvarliga aggressionsproblem, och vår separation berodde på att han vrålade elakheter, hotade och slog sönder saker hemma, ofta inför barnen, så till slut tvingades jag att lämna. 


    Han däremot vill bagatellisera det hela genom att säga att vi inte 'funkade ihop', och det gör mig galen och leder till en massa konflikter i efterhand. Jag vill bara att han ska förstå allvaret i sitt beteende så våra döttrar inte ska behöva uppleva samma beteende om han träffar någon ny. 


    Så, har ni några bra tips?


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-08-27 17:55
    Undrar alltså om någon har tips på bra terapeut, eller bra ställe att gå till?
  • Svar på tråden Tips på parterapi EFTER skilsmässa?
  • Anonym (ööö)

    Har inget tips så, men låter som en jättebra idé. Tror du att han vill med? 

  • Vendela75

    Ja han vill säger han, men jag har inte varit helt ärlig med varför jag vill gå, utan det kommer jag ta upp där.

  • Vendela75
    Anonym (ööö) skrev 2022-08-27 17:23:10 följande:

    Har inget tips så, men låter som en jättebra idé. Tror du att han vill med? 


    Ja han vill säger han, men jag har inte varit helt ärlig med varför jag vill gå, utan det kommer jag ta upp där.
  • Anonym (FR)

    Vanlig familjerådgivning är väl en bra idé?

    Jobbar på ett företag som har familjerådgivning och folk kommer i all möjliga konstellationer för rådgivning. T ex en man med sitt ex och sin nuvarande fru. Eller en fru och en svärmor. Eller förälder och barn. Eller en kvinna och två män som hon har relation med. Terapeuterna har sett det mesta. 

  • Vendela75
    Anonym (FR) skrev 2022-08-27 17:38:23 följande:

    Vanlig familjerådgivning är väl en bra idé?

    Jobbar på ett företag som har familjerådgivning och folk kommer i all möjliga konstellationer för rådgivning. T ex en man med sitt ex och sin nuvarande fru. Eller en fru och en svärmor. Eller förälder och barn. Eller en kvinna och två män som hon har relation med. Terapeuterna har sett det mesta. 


    Jo men jag tänkte om någon hade ett tips på bra terapeut i stockholm?
  • Anonym (FR)
    Vendela75 skrev 2022-08-27 17:54:20 följande:
    Jo men jag tänkte om någon hade ett tips på bra terapeut i stockholm?
    Det är personberoende tänker jag, så det spelar nog ingen roll exakt vilket företag ni vänder er till. Mitt tips är att kontakta någon som du enkelt kan ringa till. Då kan du få en mer personlig kontakt och märka om det verkar rätt för er.
  • Anonym (ej)

    Fråga en kompis om vederbörande kan rekommendera nån. Jag gick till samma företag som flera kompisar gått till. Dock ej samma terapeut. Tror det blir lättare så du kan fråga mer ingående.

Svar på tråden Tips på parterapi EFTER skilsmässa?