• Anonym (Gör om, gör rätt)

Har du framgång med online dejting?

Hej!

Jag är ute efter er som upplever att ni har framgång med dejting via nätet. Jag vet inte ifall det är någon som kan känna igen sig, men för egen del har jag fastnat i mina egna hjulspår. Det är trögt att komma förbi den där första tröskeln att få några svar. Jag vet att det inte är något "fel" på mig.... inte mer störd än alla andra alltså Skrattande men däremot är inte bra presentationer det jag är allra bäst på. Så ni som vill får gärna komma med era bästa tips eller exempel på hur jag kan skriva eller göra för att lyckas få lite matchningar, eller svar. Vill man bli bättre på något får man ju vända sig till de som är framgångsrika eller har knäckt "koden".

För tydlighets skull är mitt sökande ganska brett. Det är lika intressant för mig att få nya schyssta vänskaper, som lättsam dejting till seriöst förhållande. Så allt från någon att spela tennis (behöver öva upp mig så jag spöar kollegan) eller jogga med, till någon att ta en fika med, ett glas vin och god mat, lösa korsord och eller ligga med är välkommet. Point being, vare sig just dina tips handlar om vad som funkar på Tinder eller någon Facebook-grupp typ "Vi som gillar aktier" så är det intressant.

• Svar på tråden Har du framgång med online dejting?
  • Anonym (Vaktmästaren)

Jag tror du även behöver lägga till vilken ålder du och livsskede du är i för att få vettiga svar.

Folk i 20års åldern med hela familjebiten framför sig dejtar inte på samma sätt som t.ex en 40+ med barn varannan vecka.

• Anonym (Kön?)

Vilket kön tippar jag är viktigt...och var man bor. 

• Anonym (...)

Min erfarenhet är för att man ska pricka rätt, om man söker efter en seriös långsiktig partner är att inte vara så där bred och generell utan verkligen visa att man söker just en långsiktig partner. Då vara mycket tydlig med vad man gillar/inte gillar samt hur man själv är förstås. När jag gjorde så, hittade jag mannen jag idag är gift med. Innan, hade jag en mer generellt skriven profiltext och då fick jag fler svar men ingen kändes rätt. Man behöver liksom bara en som känns rätt, om den är den perfekta. 

Eftersom du nu tänker bekantskaper på alla möjliga nivåer, kan det vara svårt för den som ska kontakta dig, att förstå vad du egentligen vill. Kanske finns det andra där ute som också vill hitta kompisar, men jag förstår din TS som att du inte enbart hoppas hitta kompisar - så ja, det är säkert lite svårt för folk som vill kontakta dig, om de ska våga.

Att hitta nån att spela tennis med eller liknande, det känner jag kanske är smartare att bara slänga ut frågan i nån lokal facebookgrupp, eller gå med i nån idrottsförening, och inte använda dejtingsiter till, eftersom de flesta nog inte använder dejtingsiter på det viset (är min uppfattning).

• Anonym (Lovisa)
    Anonym (...) skrev 2022-08-28 07:31:29 följande:

Min erfarenhet är för att man ska pricka rätt, om man söker efter en seriös långsiktig partner är att inte vara så där bred och generell utan verkligen visa att man söker just en långsiktig partner. Då vara mycket tydlig med vad man gillar/inte gillar samt hur man själv är förstås. När jag gjorde så, hittade jag mannen jag idag är gift med. Innan, hade jag en mer generellt skriven profiltext och då fick jag fler svar men ingen kändes rätt. Man behöver liksom bara en som känns rätt, om den är den perfekta. 

Eftersom du nu tänker bekantskaper på alla möjliga nivåer, kan det vara svårt för den som ska kontakta dig, att förstå vad du egentligen vill. Kanske finns det andra där ute som också vill hitta kompisar, men jag förstår din TS som att du inte enbart hoppas hitta kompisar - så ja, det är säkert lite svårt för folk som vill kontakta dig, om de ska våga.

Att hitta nån att spela tennis med eller liknande, det känner jag kanske är smartare att bara slänga ut frågan i nån lokal facebookgrupp, eller gå med i nån idrottsförening, och inte använda dejtingsiter till, eftersom de flesta nog inte använder dejtingsiter på det viset (är min uppfattning).

Du satte fingret precis på min tanke. Var specifik i vad du söker. Kanske får du använda olika slags forum för att söka olika saker. 
  • Anonym (För mycket)

De som vill ha någon att spela tennis med svarar dig inte för att de är rädda att du ska vilja att ni blir ett par.

De som vill ha en partner svarar inte eftersom du inte verkar vara seriös i ditt kärlekssökande.

De som vill ha en vän svarar inte för att de är rädda att du antingen ska vilja ha en kärleksrelation eller få dem att börja spela tennis.

Så jag håller med (...) och (Lovisa) om att du behöver specificera dig och hellre använda dig av olika forum för att söka olika saker.

Anonym (Vaktmästaren) skrev 2022-08-28 07:20:57 följande:

Jag tror du även behöver lägga till vilken ålder du och livsskede du är i för att få vettiga svar.

Folk i 20års åldern med hela familjebiten framför sig dejtar inte på samma sätt som t.ex en 40+ med barn varannan vecka.

Så sant naturligtvis, hahaha. Sådär blir det när man sitter och författar sina snilleblixtar mitt i natten. Jag är 47 och har just barn varannan vecka.
    Anonym (Kön?) skrev 2022-08-28 07:24:02 följande:

Vilket kön tippar jag är viktigt...och var man bor. 

Också sant! Brukar inte vara anonym, därav tänkte jag inte på det. Man, bosatt i nordöstra fjärdedelen av Skåne.

Ja du har onekligen en poäng i det där. Jag har inte riktigt bestämt vilken nivå jag vill lägga mig på där, av den anledningen att jag inte så noga behöver eller vill utesluta så mycket just nu. Jag är på en plats i livet där det inte bara är "the one" som räknas, däremot om hon skulle dyka upp av en ren händelse, eller efter ett tag visa sig kunna vara det så. Sedan gick mina tankar så att jag framför allt inte ville utesluta någons tips och tankar här inne. Om jag exempelvis hade skrivit här att det bara var ute efter FWB så hade väl troligen inte du tänkt att dina erfarenheter skulle vara intressanta. 

Stort grattis by the way. Som stor vän av både kärlek och människors välmående är det roligt att du hittat din partner Glad
    Anonym (Lovisa) skrev 2022-08-28 07:47:58 följande:
    Du satte fingret precis på min tanke. Var specifik i vad du söker. Kanske får du använda olika slags forum för att söka olika saker. 
    Ja, det är lite så jag har tänkt att jag nog kommer göra... inte minst för att testa vad som faller mig mest i smaken också. Tack för poängen. Det var egentligen främst till er som skriver och kommenterar i tråden att jag inte ville utesluta någons tankar och tips.
    Anonym (För mycket) skrev 2022-08-28 08:36:25 följande:

De som vill ha någon att spela tennis med svarar dig inte för att de är rädda att du ska vilja att ni blir ett par.

De som vill ha en partner svarar inte eftersom du inte verkar vara seriös i ditt kärlekssökande.

De som vill ha en vän svarar inte för att de är rädda att du antingen ska vilja ha en kärleksrelation eller få dem att börja spela tennis.

Så jag håller med (...) och (Lovisa) om att du behöver specificera dig och hellre använda dig av olika forum för att söka olika saker.

Ja, så är det antagligen, och det kommer i slutänden bli antingen så att jag väljer lite olika inriktning i olika forum, alternativt provar ett vis i taget. Jag är med på vad ni menar då jag ibland ser profiler där jag själv tänker samma sak om den personens profil.
  • Anonym (Hmm)

Vilka forum, sajter eller appar skulle du rekommendera i så fall där man kan skriva lite utförligare? De flesta rymmer ju bara en extremt liten text, jag känner inte att jag kan uttrycka de där specifika önskemålen på "Twitter-utrymme".
    Anonym (Hmm) skrev 2022-08-28 10:58:14 följande:
    Vilka forum, sajter eller appar skulle du rekommendera i så fall där man kan skriva lite utförligare? De flesta rymmer ju bara en extremt liten text, jag känner inte att jag kan uttrycka de där specifika önskemålen på "Twitter-utrymme".
    Nu ställde du ju inte frågan till mig, men jag håller med om att den har viss relevans. Samtidigt är det ju just en sån sak man kan träna sig att bli bra på. En del människor har verkligen konsten att lyckas förmedla sig genom väldigt lite text genom att de formulerat sig väl. En stor massa text löper ju ofta risken att inte bli läst. En balansgång det där, men generellt skulle jag ändå tro att ju kortare text man skriver men ändå lyckas fånga kärnan av vem man är och/eller vad man söker, desto bättre. Så för egen del tycker jag det är intressant ifall någon har inspirerande exempel på hur de formulerat sig.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Gör om, gör rätt) skrev 2022-08-28 02:09:17 följande:
    . Vill man bli bättre på något får man ju vända sig till de som är framgångsrika eller har knäckt "koden".
    Ja, du är på rätt ställe kan jag säga.
    Här så finns det många som är bättre än andra människor.

Jag är själv en av dom dåliga. De senaste 10 åren så har jag bara varit på dejt med två kvinnor. Senast var för 3,5 år sen.

Tidigare idag såg jag en kvinna skriva på sin sida att det viktigaste är kemin, tycker hon. Svårt att sätta fingret på vad det kan vara som gör att man faller för nån.
    Hon nämnde också att utseendet har betydelse, inget att hymla med. Därför så är det viktigt att man har foto.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Gör om, gör rätt) skrev 2022-08-28 11:35:38 följande:
    Nu ställde du ju inte frågan till mig, men jag håller med om att den har viss relevans. Samtidigt är det ju just en sån sak man kan träna sig att bli bra på. En del människor har verkligen konsten att lyckas förmedla sig genom väldigt lite text genom att de formulerat sig väl. En stor massa text löper ju ofta risken att inte bli läst. En balansgång det där, men generellt skulle jag ändå tro att ju kortare text man skriver men ändå lyckas fånga kärnan av vem man är och/eller vad man söker, desto bättre. Så för egen del tycker jag det är intressant ifall någon har inspirerande exempel på hur de formulerat sig.
    Tack iaf för svaret :)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-08-28 12:27:08 följande:
    Ja, du är på rätt ställe kan jag säga.
    Här så finns det många som är bättre än andra människor.

Jag är själv en av dom dåliga. De senaste 10 åren så har jag bara varit på dejt med två kvinnor. Senast var för 3,5 år sen.

Tidigare idag såg jag en kvinna skriva på sin sida att det viktigaste är kemin, tycker hon. Svårt att sätta fingret på vad det kan vara som gör att man faller för nån.
    Hon nämnde också att utseendet har betydelse, inget att hymla med. Därför så är det viktigt att man har foto.
    Det låter tufft, och lätt att tappa orken att fortsätta då kan jag tänka mig. Vem vet... det kanske kommer något i den här tråden som du också upplever kan vara hjälpsamt Glad
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Gör om, gör rätt) skrev 2022-08-28 18:18:40 följande:
    Det låter tufft, och lätt att tappa orken att fortsätta då kan jag tänka mig. Vem vet... det kanske kommer något i den här tråden som du också upplever kan vara hjälpsamt Glad
    Ja, jag tror att många upplever att det kan kännas jobbigt emellanåt.
    Min erfarenhet är att dom flesta människor inte vill ge lite uppmuntran och positiv energi till män som är singlar.
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-08-28 18:22:03 följande:
    Ja, jag tror att många upplever att det kan kännas jobbigt emellanåt.
    Min erfarenhet är att dom flesta människor inte vill ge lite uppmuntran och positiv energi till män som är singlar.
    Tänk så olika upplevelser man kan ha. Återigen jättetråkigt att du har gjort den upplevelsen. För egen del har jag aldrig känt att det skulle vara någon skillnad bara  för att jag är man. Det jag upplever som största skillnaden till om man får empati eller inte handlar om hur man lägger fram saker och ting. Iallafall om du kikar i den. här tråden så kan jag inte hitta någon som varit oförstående eller kritisk. Snarare tvärtom.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Gör om, gör rätt) skrev 2022-08-28 18:40:05 följande:
    Tänk så olika upplevelser man kan ha. Återigen jättetråkigt att du har gjort den upplevelsen. För egen del har jag aldrig känt att det skulle vara någon skillnad bara  för att jag är man. Det jag upplever som största skillnaden till om man får empati eller inte handlar om hur man lägger fram saker och ting. Iallafall om du kikar i den. här tråden så kan jag inte hitta någon som varit oförstående eller kritisk. Snarare tvärtom.
    Ja, det är tråkigt.
    Och jag är inte ensam. Sett många män som skrivit samma sak på såna här forum. Och det är samma bemötande irl.

Jag tror att du är i minoritet som upplever att du som man inte tycker att det är nån skillnad på om det är en man eller kvinna som är singel.
  • Anonym (Kön?)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-08-28 18:42:58 följande:
    Ja, det är tråkigt.
    Och jag är inte ensam. Sett många män som skrivit samma sak på såna här forum. Och det är samma bemötande irl.

Jag tror att du är i minoritet som upplever att du som man inte tycker att det är nån skillnad på om det är en man eller kvinna som är singel.
    Men snälla nån....nu säger du till och med åt en man att han har fel. Läste du ens hans inlägg? Det var ju jättebra och han beklagade att du hade den erfarenheten. 
Svar på tråden Har du framgång med online dejting?